اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا مجتهدی:

مجلس خبرگان نماد تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام / آیت‌الله خامنه‌ای اولی‌الامر است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان، با بیان اینکه مجلس خبرگان نماد تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام است گفت: اهل سنت بر اساس باورهای اعتقادی خویش نیز از آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان اولی‌الامر و رهبر جامعه یاد می‌کنند و تبعیت از ایشان را امری واجب و تکلیفی شرعی می‌دانند.

مجلس خبرگان نماد تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام / آیت‌الله خامنه‌ای اولی‌الامر است

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری نماد تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری از نهادهای اساسی جمهوری اسلامی بوده و با نظارت‌های خود بر عملکرد رهبری در اصل از جایگاه رهبری حراست کرده و مهم‌ترین نهاد در پایداری ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اهمیت فوق‌العاده این مجلس از آن جاست که مطابق قانون اساسی وظایف مهم تعیین رهبر و نظارت بر استمرار شرایط رهبری را بر عهده دارد و اعضای آن در جلسات متعدد خویش در این مسیر مصوباتی را تعیین می‌کنند.

ماموستا مجتهدی افزود: پیروی از منویات عالمانه مقام معظم زمینه‌ساز تعالی و عزت جامعه اسلامی است و بدون شک در ایران اسلامی با تکیه بر رهنمودهای عالمانه رهبر انقلاب تاکنون از بحران‌ها و مصائب گوناگون به سلامت عبور کرده‌ایم.

مفتی اعظم فقه شافعی ایران تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی در کشور بوده و مسلمانان اهل سنت نیز بر اساس باورهای اعتقادی خویش از ایشان به عنوان اولی‌الامر و رهبر جامعه یاد می‌کنند و تبعیت از ایشان را امری واجب و تکلیفی شرعی می‌دانند.

ماموستا مجتهدی خاطر نشان کرد: تا زمانی که وحدت و انسجام داخلی خویش را حفظ کنیم و از رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف بهره‌بگیریم هیچ دشمنی نخواهد توانست در راه پیشرفت و تعالی کشورمان اختلالی ایجاد کند.

وی در پایان افزود: مردم مسلمان کردستان چه شیعه و چه سنی پیروی از رهبری را وظیفه‌ای ملی و تکلیفی دینی دانسته و در این مسیر نیز با رشادت و ایثارگری همیشگی از مرزهای مادی و معنوی ایران اسلامی دفاع کرده و می‌کنند.

انتهای پیام/79006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول