اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه خبر داد

کارشناسان سلامت آماده ترویج مسائل بهداشتی در مدارس هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعاتی چون بهداشت دهان و دندان و تغذیه سالم در جامعه گفت: کارشناسان سلامت در این شهرستان آماده ترویج مسائل بهداشتی در مدارس هستند.

کارشناسان سلامت آماده ترویج مسائل بهداشتی در مدارس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمدهاشم طاعتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مهر، رسیدگی به وضعیت بهداشت مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور کارگاه آموزشی سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس را برای کارشناسان بهداشت این مرکز در شهرها و روستاهای شهرستان کهگیلویه برگزار کردیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که افزایش توان علمی کارشناسان بهداشتی در زمینه بیماری‌های واگیردار و  غیر واگیر، اختلالات روانی و پایش رشد کودکان از مسائل مهم در برنامه کاری کارشناسان این مرکز است، گفت: همه این موارد در کارگاه‌های آموزشی به شرکت کنندگان و نیروهای ستادی و غیرستادی آموزش داده می‌شود.

رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان در مدارس

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مهم بهداشت دهان و دندان در میان دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه بهداشت دهان و دندان که اکنون وضعیت مطلوبی نداریم، کار و تلاش بیشتری با همکاری آموزش و پرورش لازم است که نباید مغفول واقع شود. 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه تغذیه سالم را از دیگر مسائل قابل اهمیت در حوزه بهداشت کودکان دانست و تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم را در زمینه تغذیه سالم به سنین مختلف جامعه ارائه داد که البته این کار در مدارس اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس یکی از واحدهای تابعه مرکز بهداشت است که با هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل شده است.

طاعتی خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه برای ارتقای سطح سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی را از قبیل آموزش بهداشت به گروه هدف، مراقبت‌های بهداشتی از قبیل غربالگری، معاینات پزشکی و واکسیناسیون را به صورت منظم در برنامه کاری خود دارد.

وی یادآور شد: سلامت محیط مدارس، بوفه‌ها و تغذیه مدارس موضوعاتی هستند که با برنامه‌های مختلف در طول سال برای تحقق آن‌ها تلاش می‌شود.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول