اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمد پوسیدگی دندان دارند

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام آمار نگران‌کننده‌ای از پوسیدگی دندان‌های شیری و دائمی کودکان کهگیلویه و بویراحمدی، گفت: 90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمد پوسیدگی دندان دارند.

90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمد پوسیدگی دندان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید خالد موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به تبع همه نقاط کشور توجه کمتری به بهداشت دهان و دندان می‌شود که در این زمینه باید هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم داده شود.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه 90 درصد کودکان این استان دارای پوسیدگی دندان هستند، افزود: این آمار بسیار فاجعه‌آمیز است و همه مسئولان به ویژه مسئولان آموزش و پرورش  باید این هشدارها را جدی بگیرند.

موسوی توجه صرف به موضوع درمان دندان‌های پوسیده را کارساز ندانست و گفت: باید پیشگیری از پوسیدگی دندان و آگاهی‌بخشی‌های لازم به خانواده‌ها را نیز به شکل منسجم و برنامه‌ریزی‌شده در دستور کار قرار دهیم.

* 90 هزار دندان پوسیده در میان 54 هزار دانش‌آموز ابتدایی

وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد و در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از 90 هزار دندان پوسیده وجود دارد که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر 54 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در این استان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که 54 هزار کودک دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 90 هزار دندان پوسیده دارند.

به گزارش فارس آمارهای هشدارآمیز موسوی به همین موارد ختم نشد و وی از آمار به مراتب نگران‌کننده‌تری در مورد ترمیم دندان‌های شیری کودکان ارائه کرد.

* 96 درصد دندان‌های شیری و معیوب کودکان کهگیلویه و بویراحمدی کشیده می‌شوند

وی ابراز داشت:‌در استان کهگیلویه و بویراحمد 96 درصد دندان‌های شیری پوسیده و معیوب کشیده و دور انداخته می‌شوند که این موضوع در بهداشت دهان و دندان و همچنین میزان استحکام دندان‌های دائمی تأثیر بسزایی دارد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: تنها چهار درصد دندان‌های شیری معیوب کودکان زیر 9 سال در این استان ترمیم می‌شوند و مابقی کشیده می‌شوند.

این مسئول در موضوع بهداشت دهان و دندان آموزش و پرورش را مکان مناسبی برای کار کردن در این حوزه دانست و اضافه کرد: از آنجا که گروه هدف به صورت یک‌جا در این نهاد جمع هستند به راحتی می‌توان با برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و اقدامات اجرایی و تشویقی از این فاجعه که در آینده ابعاد نگران‌کننده‌تری از آن خود را نشان می‌دهد، جلوگیری کنیم و یا حداقل آن را کاهش دهیم.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رسانه‌ها خواست تا در این موضوع با مسئولان همکاری کنند و برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان کم نگذارند.

انتهای پیام/82005/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول