اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

امنیت و آرامش کشور ایران اسلامی ثمره خون شهیدان است

امام جمعه پلدشت گفت: امنیت و آرامش کشور ایران اسلامی ثمره خون شهیدان است.

امنیت و آرامش کشور ایران اسلامی ثمره خون شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند خداوند متعال به وسیله اسلام تکبر و جاهلیت را از مومنان بر طرف می‌کند.

وی افزود: بهترین و گرامی‌ترین افراد نزد خداوند افرادی هستند که از همه پرهیزگارتر و باتقواتر هستند.

دوزدوزانی ابراز داشت: جوانمرد بودن به سن و سال نیست همان طور که خداوند می‌فرماید کسی که ایمان و تقوا دارد جوانمرد است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند با اینکه اصحاب کهف در سنین پیری بودند اما خداوند متعال به وسیله ایمان، آنان را با عنوان جوان یاد کرده پس جوانمردی به سن و سال نیست بلکه به ایمان و تقوا است.

دوزدوزانی با تاکید بر توسل به خداوند متعال در لحظات حساس، خاطرنشان کرد: بندگان مخلص در همه حال به خصوص در لحظات حساس به خداوند متعال پناه می‌برند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته 92 نفر از شهیدان کشور ایران اسلامی که سال‌های سال گمنام بودند تشییع شدند، اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند شهیدان جوانان مومن و فداکار بودند که از کشور ایران اسلامی و ملت ایران در برابر متجاوزان به دین، اسلام، ملت و آب و خاک دفاع کردند.

خطیب جمعه پلدشت افزود: امنیت و آرامشی که اکنون در کشور ایران اسلامی جریان دارد را مدیون شهیدان هستیم.

وی با اشاره به قیام خونین 17 شهریور، یادآور شد: در این روز ماموران به حکم دولت طاغوت مردم را به خاک و خون کشیدند و چنین جنایتی توسط تجاوزگران و نوکران بیگانه انجام شد و به نام جمعه خونین و جمعه سیاه نام گذاری شد.

دوزدوزانی تصریح کرد: مسئله شهدا و شهید از مسائل مهم در اسلام است و برای اینکه حق و حقیقت پایدار باشد و حق و حقوق مسلمانان پایمال نشود باید در راه شهادت گام برداشت.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت آیت الله طالقانی، ادامه داد: آیت الله طالقانی به مسائل دینی توجه ویژه‌ای داشتند و از زمان قیام امام خمینی (ره) همگام با ایشان و پشت سر ایشان در راستای اهداف متعالی اسلام حرکت کردند.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول