اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سردار حسین سلامی برگزار شد

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای امنیت شمال غرب کشور

عصر امروز همایش «حماسه سازان امنیت پایدار شمال غرب کشور» با حضور مسئولین لشکری و کشوری در منطقه وزینه سردشت برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای امنیت شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی سپاه شهدای آذربایجان غربی، مراسم بزرگداشت شهدا و حماسه‌‌آفرینان عملیات‌های مبارزه با ضدانقلاب و امنیت‌آفرینان شمال غرب کشور با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دشت وزینه در منطقه عمومی سردشت و منطقه صفر مرزی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر سردار سلامی، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمال غرب سپاه، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، جلال‌زاده، استاندار آذربایجان غربی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهدای عملیات‌های شمال غرب و مبارزین کرد و عشایر بومی منطقه حضور داشتند.

در این مراسم ابتدا حسین کلامی زنجانی از مداحان اهل بیت(ع) در رثای رسول گرامی اسلام (ص) و شهدای حماسه‌ساز امنیت اشعار خود را قرائت کرد.

قرائت دیکلمه توسط دختر شهید کریم بهرامی از دیگر برنامه‌های این همایش بود که قبل از سخنرانی سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی اجرا شد.

جلیل از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان سپاه و بسیج در مناطق مرزی شمال‌غرب کشور و تبادل تجربیات در توانمندی های نظامی مقابله با تحرکات دشمنان در مناطق مرزی در بین نیروهای نظامی از اهداف اصلی این همایش عنوان شده است.

بهره‌برداری و نصب یادمان شهدای امنیت پایدار شمال‌غرب کشور در محل برگزاری مراسم یکی دیگر از برنامه های پایانی این همایش بود که امروز توسط مسئولان لشکری و کشوری رونمایی شد.

گفتنی است؛ این یادمان با ارتفاع چهار متر، عرض 2.5 متر و ضخامت 80 سانتی‌متر ساخته شده و در آن از اسامی 84 شهید امنیت شمال‌غرب و همچنین تصاویر شهدای شاخص این منطقه الهام گرفته شده است.

نیروی زمینی سپاه دو سال قبل با انجام سلسله عملیات‌هایی در منطقه شمال غرب، ارتفاعات قندیل و جاسوسان در نقاط صفر مرزی به مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخته و توانستند این منطقه را از لوث وجود اشرار و گروهک‌های ضد انقلاب پاک کنند.

همچنین منطقه برگزاری این همایش محل شهادت جمعی از نیروهای سپاه هست که سال گذشته بر اثر سقوط یک فروند بالگرد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/61001/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول