اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

صنعت گردشگری در آذربایجان غربی ظرفیتی بی‌بدیل است

صنعت گردشگری در آذربایجان غربی یکی از ده‌ها ظرفیت این استان قلمداد می‌شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صنعت گردشگری در آذربایجان غربی ظرفیتی بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بیش از 400 اثر تاریخی ثبت شده و بقایای نسل‌های گذشته مانند تخت سلیمان تکاب در آذربایجان غربی وجود دارد، که آدمی با تماشای آنها به قرون گذشته سفر می‌کند.

مناظر طبیعی و جلوه‌های خدادادی مانند دریاچه ارومیه، غار آبی سهولان و دره شهدا، دره آرمود و ده‌ها منظره طبیعی تنها جلوه‌ای از زیبایی خلقت در این استان پهناور است.

آذربایجان غربی یکی از 30 استان کشورمان قلمداد می‌شود که در شمال غربی ایران زمین قرار گرفته و مرکز آن نیز ارومیه بوده، در کناره شرقی این استان دریاچه نیلگون ارومیه واقع شده است.

استان آذربایجان غربی و مناطق مختلف آن از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین شهرستان از دشت‌های وسیع حاصلخیز و زرخیز، کوه‌های سر به فلک کشیده، هوای ملایم و سالم برخوردار بوده و به این ترتیب هر سال در تعطیلات تابستان و بهار افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

تاکستان‌ها و توتستان‌های پربار، باغ‌های پر از میوه‌های گوناگون، مراتع و جنگل‌های سرسبز، جلگه‌ها و دامنه‌های مملوء از گل‌های وحشی از جمله سایر جاذبه‌های این خطه از خاک خداوند محسوب می‌شود، که همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

آذربایجان غربی به دلیل سکونت پیروان ادیان آسمانی و اقوام مختلف همواره از معماری‌های مختلف در سکونت‌‌گاه‌ها و شهرسازی‌ها و ... بهره گرفته و در این زمینه زبانزد عام و خاص بوده است.

این استان چکیده‌ای از فرهنگ غنی و تمدن باستانی ایران زمین بوده، نه‌تنها وحدت و یگانگی پیروان ادیان مختلف و اقوام را به معرض نمایش گذاشته است، بلکه از وحدت جاودانه هنر، ذوق و اندیشه، فرهنگ و مذهب نیز سخن می‌گوید.

وجود دو بنای قدیمی کلیسا در وسط دو مسجد در کوی مهدی‌القدم ارومیه نیز سندی بر این ادعا قلمداد می‌شود، که در این دیار نه‌تنها صاحبان افکار و اندیشه‌ها و ادیان با همدیگر مانوس هستند، بلکه این موضوع را در معماری خود نیز متجلی کرده‌اند.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد، بعضی موارد در اثر پیگیری‌های مجدانه مقامات مسئول به ثبت ملی رسیده‌اند، ثبت شدن و شناسنامه‌دار شدن بعضی از آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ولی ثبت نشدن به اندازه ذره‌ای از اهمیت و عظمت این ابنیه و بقایای پدران و نیاکان ما نمی‌کاهد، بنابراین لازم است که همواره آنها را به گردشگران داخلی، استانی و غیراستانی همچنین توریست‌های خارجی معرفی کرد، تا همگان در مقابل قدمت دیرپای کشور به ویژه این استان زانو بزنند.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول