اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره ملی شعرخوانی رضوی خبر داد

همزبانی حدود 7 هزار ایرانی در مشاعره رضوی

دبیر جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی با اعلام اینکه 6 هزار و 574 اثر از دو بخش مشاعره و شعرخوانی رضوی آثار به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در بخش مشاعره یک هزار و 428 اثر و در بخش شعرخوانی 5 هزار و 146 اثر ارسال شد.

همزبانی حدود 7 هزار ایرانی در مشاعره رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده‌گرجی صبح امروز در جمع اعضای کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی به میزبانی کانون پرورش فکری مازندران در 23 شهریور ماه جاری برگزار می شود.

*یک هزار و 115 بیت شعر رضوی

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 115 بیت شعر رضوی ویژه کودکان ونوجوانان در اختیار مخاطبان قرار گرفت، افزود: این جشنواره در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

گرجی اهداف برگزاری جشنواره رضوی در بخش‌های مختلف فرهنگی را اشاعه فرهنگ رضوی دانست و یادآور شد: جشنواره باعث ایجاد ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، ایجاد فضای خلاق در حوزه مشاعره، شناسایی و تشویق اعضا مستعد ادبی، شناسایی اشعار فاخر و نیز گسترش فعالیت شعرخوانی در مجموعه فعالیت‌‌های کانونی در این جشنواره می‌شود.

وی با اعلام اینکه بانک اطلاعاتی از اشعار رضوی ویژه کودک ونوجوان در دبیرخانه جشنواره شعر و مشاعره رضوی تجمیع شد، تصریح کرد: سعی داریم منابع شعر رضوی را در قالب مجموعه‌ای مدون منتشر کنیم.

دبیر جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی میزبانی این جشنواره را فرصتی برای حضور مربیان در این رقابت‌ها دانست و گفت: مسابقه شعرخوانی ویژه مخاطبان بزرگسال مازندرانی در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی برپایی جشنواره مشاعره را در سه گروه سنی عنوان کرد و ابراز داشت: در بخش شعرخوانی رضوی چهار گروه سنی شرکت  کرده و در هر گروه سه نفر نیز مشارکت دارند.

*6 هزار و 574 اثر رسیده به جشنواره

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اعلام اینکه 6 هزار و 574 اثر از دو بخش مشاعره و شعرخوانی رضوی آثار به دبیرخانه ارسال شد، بیان داشت: در بخش مشاعره یک هزار و 428 اثر و در بخش شعرخوانی 5 هزار و 146 اثر ارسال شد.

گرجی با بیان اینکه بعد از داوری در نهایت 9 نفر از بخش مشاعره و 12 نفر در بخش شعرخوانی رضوی باید به بخش نهایی جشنواره راه یابند، تصریح کرد: راه یافتگان به جشنواره به صورت زنده مشاعره و شعرخوانی خود را در روز جشنواره اجرا می‌کنند.

*یک هزار و 605 اثر از مازندران

وی بیشترین آثار در جشنواره مشاعر و شعر خوانی رضوی را از استان مازندران با یک هزار و 605 اثر دانست و اذعان داشت: همه استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کردند اما استان خوزستان با 876 اثر، قزوین با 310 اثر، خراسان رضوی با 140 اثر به ترتیب در برترین‌ها ارسال آثار جشنواره رضوی مشارکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: داوری جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی را اساتیدی همچون افشین اعلاء و ایرج قنبری بر عهده داشتند که در این جشنواره نیز حضور دارند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی جنبی در جشنواره رضوی مشاعره و شعرخوانی رضوی به میزبانی مازندران اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد نمایشگاه آثار تولیدی با موضوع رضوی، کتاب‌سازی، نشریه دیواری، سفالگری، خوشنویسی و قرائت شعر رضوی با گویش مازندرانی در حاشیه این جشنواره صورت می‌گیرد.

*16 استان کشور میزبان برگزاری جشنواره رضوی کودک ونوجوان

عزیززاده گرجی با بیان اینکه 16 استان کشور میزبان برگزاری جشنواره رضوی در دهه کرامت هستند، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با ارسال 2 هزار و 743 اثر در تمام فعالیت‌های جشنواره رضوی شرکت و آثار فاخری را ارائه کرد.

وی مجموع جوایز برگزیده‌های مشاعره و شعرخوانی رضوی را بیش از 6 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 21 برگزیده در جشنواره مشاعر و شعرخوانی رضوی در دهه کرامت تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول