به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان گلستان مهدی میقانی در ششمین نشست کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان گلستان ضمن تقدیر از تلاش تمام دستاندرکاران بخش مسافر استان در دور اول و دوم سفرهای تابستانی اظهار داشت: طرح رتبهبندی شرکتهای مسافری با هدف ایجاد انگیزه برای شرکتها در کسب رتبه بالاتر و بسترسازی برای رقابت سالم و تلاش برای ارتقا سطح خدمات به استفادهکنندگان وسایل نقلیه عمومی در سفرهای جادهای در حال بررسی و پیگیری است.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 60 شرکت حمل و نقل مسافربری که در سطح استان مشغول فعالیت هستند ارزیابی شده و مستعدین ارتقا شناسایی میشوند.
میقانی خدمات ارائه شده، وضعیت ناوگان شرکتها از نظر سن و مدیریت و نیروی انسانی شرکتها از مهمترین شاخصهای ارزیابی بوده و از عوامل امتیازآور محسوب میشوند، ضمن اینکه از عوامل موثر در کاهش امتیاز میتوان از تخلفات، تصادفات، تأخیر در حرکت ناوگان و شکایتهای ثبت شدهنام برد.
وی افزود: این طرح شامل پنج رتبه است که رتبه یک بهترین و رتبه پنج پایینترین رتبه است و اصلیترین رویکرد ما ایجاد رقابت است در ارائه خدمات البته رقابتی همراه باب رعایت اصول و در این طرح شرکتها باید بر اساس خدماتی که عرضه میکنند کرایه دریافت کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گلستان اضافه کرد: بنابراین کرایه ناوگان در شرکتها براساس رتبه دریافتی متفاوت خواهد بود ضمنا از مزایای این طرح میتوان به ثابت نبودن رتبه شرکتها اشاره کرد یعنی شرکتها همانگونه که با کسب امتیاز رتبه خود را ارتقاء می دهند به همان نسبت نیز ممکن است با کسب امتیاز منفی باعث تنزل رتبه شرکت بشوند.
میقانی ضرورت اعمال مدیریت فنی بر ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویتهای مهم سازمان متبوع دانسته و افزود: مسافران در صورتی که قدرت انتخاب داشته باشند حاضر هستند برای ایمنی و سلامت خود در سفر هزینه کنند و این تفکر امری منطقی است.
ششمین نشست کارگروه ارتقا سطح خدمات مسافری اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان گلستان در سال 1392 با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل حمل و نقل و تمام تشکلهای صنفی کارفرمایی و کارگری بخش مسافر با موضوعیت تبیین دستورالعمل ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در خصوص طرح رتبهبندی شرکتهای حمل و نقل مسافربری برگزار شد.
انتهای پیام/2307/ی