اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل ایلام:

ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام در کشور جوان‌ترین است

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل استان ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام در کشور جوان‌ترین است.

ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام در کشور جوان‌ترین است

رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بخش حمل و نقل از سه بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هر یک از این بخش‌ها دارای امکانات و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خاص هستند.

این مسئول اضافه کرد: حمل و نقل مسافر عمومی جاده‌ای بین شهری متشکل از سه بخش اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 98 درصد غیر دولتی و با هدایت و نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد شرکت‌ها و موسسات مسافر فعال در سطح استان 50 شرکت و موسسه بوده و در بررسی انجام شده از کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی، استان ایلام به لحاظ متوسط سنی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور رتبه برتر را داراست.

وی گفت: 4 هزار و 699 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری و باری عمومی شامل 220 دستگاه اتوبوس با عمر 6 سال، 450 دستگاه مینی‌بوس با عمر 21 سال، یک هزار دستگاه سواری با عمر 6 سال و 3 هزار و 28 دستگاه کامیون با عمر 9 سال در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در سال 91 حدود 10 دستگاه اتوبوس vip به ناوگان اتوبوسی بین شهری استان اضافه شده است. در یکسال گذشته و پنج ماهه سال جاری طی 450 هزار سفر درون و برون استانی بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری جابجا شده‌اند.

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل استان ایلام گفت: این میزان جابجایی نسبت به مدت مشابه سال 90، پنج درصد افزایش داشته است. 

سلیمانی افزود: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در بخش حمل و نقل استان انجام شده که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان مسافری با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی عبور مرور و فرایند خروج ناوگان فرسوده و ورود ناوگان جدید و تجهیز تمام شرکت‌ها و موسسات مسافربری به نرم‌افزار صدور بلیت وضعیت و کارتخوان از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تجهیز شرکت‌ها مسافربری اتوبوسی به سامانه فروش اینترنتی بلیت، توزیع بروشور و فرم نظرسنجی بین مسافران حمل و نقل برون شهری، رسیدگی به 50 مورد از شکایات مردمی، راه‌اندازی پیامک 3000143 از دیگر خدامات ارائه شده است.

این مسئول اضافه کرد: تشکیل دفاتر حمل و نقل روستایی به تعداد 6 دفتر و ساماندهی 2 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل روستایی از دیگر خدمات ارائه شده است.

سلیمانی تصریح کرد: همچنین 3 هزار و 790 راننده در بخش مسافری فعالیت دارند.

انتهای پیام/2246/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول