اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه و حمل و نقل ایلام:

30 شرکت حمل و نقل در ایلام فعال است

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: 30 شرکت حمل و نقل در ایلام فعال است.

30 شرکت حمل و نقل در ایلام فعال است

رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: سالانه بیش از 95 درصد جابه جایی کالا توسط بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای صورت می‌گیرد که این بخش نیز دارای قابلیت‌ها امکانات گسترده‌ای در کشور است.

وی گفت: 30 شرکت حمل و نقل کالا در حال حاضر در استان ایلام فعال است و بیش از 3 هزار و 28 دستگاه کامیون با متوسط عمر 77/9 سال در استان فعالیت دارند.

وی افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا به صورت عملیاتی انجام می‌شود. در سال 91 و پنج ماه سال‌جاری طی 245 هزار سرویس بیش از 3 میلیون و 750 هزار تن کالا در استان جا به جا شده است.

این مسئول اضافه کرد: این میزان کالا از لحاظ بارنامه مصرفی پنج درصد و از لحاظ میزان تناژ کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سلیمانی تصریح کرد: بیشترین کالای حمل شده شامل سیمان، ماسه و انواع مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: بیش از 5 هزار و 77 راننده در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام فعالیت دارند.

سلیمانی اظهار داشت: موضوع ایمنی از جمله مسائلی است که در صنعت حمل و نقل از اهمیت شایانی برخوردار بوده و نباید ایمنی فدای سرعت و روان‌سازی شود.

وی ادامه داد: بحث سلامت رسیدن بار و مسافر به مقصد، اضافه تناژ، آموزش و .... همه به عنوان شاخصه‌هایی هستند که غفلت از آنان چالش‌های زیادی را فراروی این صنعت قرار خواهد داد.

این مسئول اضافه کرد: این سازمان اقداماتی در زمینه ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای نظیر برگزاری 4 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای مدیران، متصدیان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان، رسیدگی به بیش از 500 مورد تخلف جاده‌ای، نصب هشت دستگاه دوربین نظارتی تصویری در راه‌های استان و ... انجام داده است.

سلیمانی تصریح کرد: افزون بر این، گسترش پوشش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها به 38 مدرسه با 2 هزار دانش آموز در سطح استان، برگزاری دوره‌های حمل مواد خطرناک برای پرسنل پلیس راه، رانندگان و شرکت‌های حمل مواد خطرناک، تجهیز پاسگاه‌های پلیس راه به دوربین‌های کنترل سرعت، اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران و ... از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: دوره‌های آموزشی خاصی در شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر، ملکشاهی، دهلران و ایلام در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین 2 هزار عدد کلاه ایمنی توسط این سازمان تهیه شده و در اختیار موتورسواران قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: طراحی احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی و احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای ایمنی بخش حمل و نقل عمومی است.

سلیمانی تصریح کرد: تاکنون 6 مجتمع در محورهای استان ایلام نیز به بهره‌برداری رسیده است. با پیگیری‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در زمینی به مساحت 5 هزار متر ساخته شده است. 

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: ساخت مرکز معاینه فنی خودرو یکی ضروریات این استان بود زیرا بیش از 3 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری و مسافری در استان وجود دارد که برای معاینه فنی خودرو خود به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند.

وی ادامه داد: این مرکز در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به وسایل نقلیه سنگین در سطح استان ایلام است.

انتهای پیام/2246/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول