اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل گلستان خبر داد

ارتقای سطح خدمات مسافری به 60 شرکت حمل و نقل گلستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان از ارتقای سطح خدمات مسافری به 60 شرکت حمل و نقل مسافربری استان خبر داد.

ارتقای سطح خدمات مسافری به 60 شرکت حمل و نقل گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان مهدی میقانی در ششمین نشست کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان ضمن تقدیر از تلاش تمام دست‎اندرکاران بخش مسافر استان در دور اول و دوم سفرهای تابستانی اظهار داشت: طرح رتبه‎بندی شرکت‎های مسافری با هدف ایجاد انگیزه برای شرکت‎ها در کسب رتبه بالاتر و بسترسازی برای رقابت سالم و تلاش برای ارتقا سطح خدمات به استفاده‎کنندگان وسایل نقلیه عمومی در سفرهای جاده‎ای در حال بررسی و پیگیری است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 60 شرکت حمل و نقل مسافربری که در سطح استان مشغول فعالیت هستند ارزیابی شده و مستعدین ارتقا شناسایی می‎شوند.

میقانی خدمات ارائه شده، وضعیت ناوگان شرکت‎ها از نظر سن و مدیریت و نیروی انسانی شرکت‎ها از مهمترین شاخص‎های ارزیابی بوده و از عوامل امتیازآور محسوب می‎شوند، ضمن اینکه از عوامل موثر در کاهش امتیاز می‎توان از تخلفات، تصادفات، تأخیر در حرکت ناوگان و شکایت‎های ثبت شده‎نام برد.

وی افزود: این طرح شامل پنج رتبه است که رتبه یک بهترین و رتبه پنج پایین‎ترین رتبه است و اصلی‎ترین رویکرد ما ایجاد رقابت است در ارائه خدمات البته رقابتی همراه باب رعایت اصول و در این طرح شرکت‎ها باید بر اساس خدماتی که عرضه می‎کنند کرایه دریافت کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان اضافه کرد: بنابراین کرایه ناوگان در شرکت‎ها براساس رتبه دریافتی متفاوت خواهد بود ضمنا از مزایای این طرح می‎توان به ثابت نبودن رتبه شرکت‎ها اشاره کرد یعنی شرکت‎ها همانگونه که با کسب امتیاز رتبه خود را ارتقاء می دهند به همان نسبت نیز ممکن است با کسب امتیاز منفی باعث تنزل رتبه شرکت بشوند.

میقانی ضرورت اعمال مدیریت فنی بر ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویت‎های مهم سازمان متبوع  دانسته و افزود: مسافران در صورتی که قدرت انتخاب داشته باشند حاضر هستند برای ایمنی و سلامت خود در سفر هزینه کنند و این تفکر امری منطقی است.

ششمین نشست کارگروه ارتقا سطح خدمات مسافری اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان در سال 1392 با حضور  مدیرکل و کارشناسان اداره کل حمل و نقل و تمام تشکل‎های صنفی کارفرمایی و کارگری بخش مسافر با موضوعیت تبیین دستورالعمل ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای در خصوص طرح رتبه‎بندی شرکت‎های حمل و نقل مسافربری برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول