اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

شورای شهر پلکان ترقی نیست

فرماندار فیروزآباد گفت: شورای شهر پلکان ترقی نیست و نباید نسبت به آن نگاه تاکتیکی و سیاسی داشت.

شورای شهر پلکان ترقی نیست

جهانبخش بهمنی امروز در حاشیه آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور امام جمعه، اعضای شورای شهر دوره سوم و منتخبان دوره چهارم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: فصل هفتم قانون اساسی به شوراها اختصاص داده شده و به آنها از منظر تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و نظارت نگاه شده است.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهر و روستا یک نهاد واسطه است که می‌تواند دولت را در حل و فصل امور و با شیوه تمرکززدایی یاری رساند، افزود: یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به توسعه شهری و روستایی، ایفای نقش مردم و مشارکت آنان در راستای تسریع توسعه بوده و لازمه رسیدن به مشارکت مردمی، نظام‌مند کردن مدیریت محلی است.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه باید شورای شهر را به جایگاه واقعی خود بازگرداند و آن را از شورای شهرداری بودن درآورد، ادامه داد: 9 نفره شدن شورای اسلامی شهر فیروزآباد به تصمیم‌سازی بر اساس خرد جمعی و مشورت بیشتر و همچنین به وظیفه اصلی شورا که نظارت است، کمک می‌کند.

بهمنی با تاکید بر این موضوع که مدیریت شهری یک کار اجتماعی، فرهنگی و خدماتی است، اضافه کرد: مقوله سیاست جایگاه آنچنانی در شورای شهر ندارد، اما به هر صورت اعضای شورای شهر دارای سلایق هستند و مهم این است که این سلایق و گرایشات سیاسی در پیشبرد کارهای مردم و خدمت‌رسانی مانع نباشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری نباید سکو و پلکان ترقی تلقی شود و نسبت به آن نگاه تاکتیکی و سیاسی داشت و مدیریت شهری نباید با اهداف سیاسی شخصی یا گروهی و باندی آمیخته شود، تصریح کرد: شهردار و اعضای شورای شهر نیتی جز مدیریت شهری نباید پشت ذهنشان باشد و از این جایگاه برای رسیدن به اهدافی دیگر استفاده کنند.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه شوراها باید بدانند ویترین شهر، مسائل عمرانی نیست و در اصل شهر باید برای شهروندان ساخته شود و لبخند را بر لبان آنان آورد، بیان داشت: در حوزه مدیریت شهری دو نگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد که حوزه نرم‌افزاری شامل توجه به دغدغه‌ها و مسائل روحی و ذهنی و جسمی شهروندان بوده و حوزه سخت‌افزاری شامل مسائل عمرانی و فنی و کالبدی شهر است.

بهمنی با بیان اینکه در کنار توجه به کالبد شهر، باید توامان به فضای فرهنگی و روح شهر نیز توجه داشت، گفت: شورای شهر باید در سه حوزه برنامه‌ریزی، مدیریت مالی و ارائه خدمات، دارای شاخص‌های تعریف شده باشد تا در پرتو این سه مقوله زیبایی شهر، آسایش شهروندان، محیط زیست و سلامتی روح و جسم آنان تامین شود.

رئیس شورای اداری فیروزآباد با اشاره به اینکه درآمد پایدار باید مد نظر شورای شهر و شهرداری باشد، تصریح کرد: درآمد پایدار درآمدی است که برای کسب آن به شهر صدمه نزنیم.

وی با بیان اینکه نباید در شورا برای در معرض دید مردم قرار گرفتن به دنبال کارهای فانتزی و روبنایی بود، ابراز داشت: در نهاد شورا و شهرداری نباید به دنبال کارهای روبنایی بود، بلکه باید به زیرساخت‌ها توجه کافی داشت.

بهمنی با اشاره به این موضوع که ضرورت‌های مدیریت شهری باید از طریق کار کارشناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ضرورت‌های 10 ‌گانه مدیریت شهری شامل رشد جمعیت و نیازهای مرتبط با آن، فرهنگ شهرنشینی و ترویج آن، مسکن شهری، تمرکززدایی و توزیع عادلانه امکانات، کنترل ساخت و سازهای بی‌رویه، تامین فضای مورد نیاز شهری، ساماندهی خدمات شهر به ویژه در بخش حمل و نقل و ترافیک، ملاحظات زیست‌محیطی، توسعه صنعتی و تجاری متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها و محیط زیست شهری و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان می‌شود.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول