اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جشنواره تابستانی

اقوام ایرانی همدان را به وجد آورد

حضور اقوام مختلف ایرانی در همدان و اجرای برنامه‌های متنوع در همدان موجب استقبال مطلوب همدانی‌ها از این برنامه شد و آنها را به وجد آورد.

اقوام ایرانی همدان را به وجد آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حالی که تابستان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، همدان همچنان اوج حضور مسافر را تجربه کرده و با برنامه‌های متنوعی که تدارک دیده است، هم برای مسافران و هم شهروندان خاطره خوشی را به جا می‌گذارد.

پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین از 28 مرداد ماه میزبان اقوام لر، بلوچ، کرد، ترک، آذری و عرب است که با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع خانواده‌های همدانی را به وجد آورد.

اقوام ایرانی حاضر در همدان در گروه‌های مختلف با اجرای موسیقی و رقص محلی علاقمندان به هر برنامه را دور هم جمع می‌کرد که با اجرای برنامه از سوی هر گروه، حضار با آنها همراهی می‌کردند.

در این جشنواره با بهره‌گیری از بخش خصوصی برنامه‌های متنوعی برگزار شد تا دیگر در عدم اجرای برخی از برنامه‌ها در نبود اعتبار گله‌ای نباشد گله‌ای که شاید دود آن به چشم شهروندانی می‌رفت که باید تابستان خود را به خشکی سپری می‌کردند.

حضور اقوام مختلف در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین که در محوطه تله‌سی‌یژ بلوار ارم که یکی از نقاط در دسترس همدان است، استقبال بسیاری از مردم به ویژه مسافران را داشت.

مسافرانی که شب‌هنگام فرصت خوبی داشتند تا پس از بازدید از اماکن تاریخی و توریستی در یک محیط شاد و مفرح حاضر شوند.

اما این جشنواره با وقفه‌ای دو روزه کار خود را در گنجنامه آغاز کرده که در این نقطه برگزاری چنین جشنواره بسیار جذاب‌تر شده است.

در کنار این جشنواره غرفه عکاسی با لباس‌های محلی کشور و پخت زنده غذاهای سنتی، نان، دوغ، شیرینی و آش محلی و... از دیگر بخش‌های جالب این جشنواره به شمار می‌رود.

*تکرار تجلیل از چهره‌های ماندگار در جشنواره اقوام ایرانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در ادامه در جمع تماشاگران حاضر شد و به پاس قدردانی از زحمات علی‌اکبر محمودی‌وثاق لوح چهره‌های ماندگار را به وی تقدیم کرد و گفت: با اهدای این لوح به یکی از میراثان معنوی استان، خاطره خوش چهره‌های ماندگار را تکرار کرده و از زحمات این همدانی اصیل که در حفظ سنن گذشتگان تقدیر می‌کنیم.

علیرضا ایزدی با اشاره به اینکه گردشگران نیز در جشنواره اقوام ایرانی حضور دارند، افزود: امیدواریم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برنامه شادی را برای شما فراهم کرده باشد و سفر خوبی را برای شما به یادگار بگذارد.

وی حفظ و پاسداشت میراث معنوی را از وظایف میراث فرهنگی دانست و افزود: برخی وظیفه میراث فرهنگی را حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان می‌دانند در حالی که حراست از میراث معنوی نیز بر عهده این سازمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از این مجری همدانی خواست تا با لحجه همدانی نمایشی را اجرا کند که پس از این اجرا از سوی محمودی‌وثاق بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت که تشویق‌های ممتد آنها حاکی از این امر بود.

*شب شاد همدانی‌ها با اقوام ایرانی

اجرای برنامه از سوی گروه لرها با دو برنامه آغازگر سیزدهمین شب جشنواره بود، به طوری که در بخش نخست به اجرای موسیقی گروهی و سپس همه با هم رقص محلی آئین لرها را اجرا کردند.

سپس کردها در یک گروه شش نفره و یک سرپرست اجرای رقص محلی را داشتند که با استقبال مسافران و شهروندان همدانی روبرو شد.

اجرای گروه آذری‌ پایان بخش یک شب شاد را برای حضار در پی داشت چرا که با اجرای جذابی که این گروه داشتند تماشاگران شب شادی را پشت سر گذاشته و خاطره‌ای خوشی را در اذهان خود ماندگار کردند.

انتهای پیام/89003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول