اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

ضعف اشتغال در فقدان برنامه عملیاتی در حوزه کارآفرینی است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ضعف اشتغال در فقدان برنامه عملیاتی در حوزه کارآفرینی است.

ضعف اشتغال در فقدان برنامه عملیاتی در حوزه کارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدصادق اکبری شامگاه سه‎شنبه در نخستین نشست دبیرخانه‎های تخصصی شبکه‎های موضوعی با محوریت دوره توانمندسازی سازمان‎های مردم‎نهاد جوانان کشور در حوزه اشتتغال و کارآفرینی در گرگان اظهار داشت: نظام اسلامی بر اراده خود استوار ایستاده و هیچگاه سر تعظیم در برابر نظام استکباری فرود نمی‎آورد لذا اگر مقام معظم رهبری بر سیاست‎های کلی برنامه پنجم تاکید دارند حاکی از آن است که این آسیب کلان در اقتصاد کشور هویداست.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور خوب است اما باید مورد رصد قرار بگیرد، تصریح کرد: کارآفرینی باید به عنوان یک ارزش مورد توجه واقع شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در تهدیدهایی که فضای کسب و کار مورد هجمه قرار می‎گیرد مهاجرت نخبگان فنی و علمی کشور است که این مسئله با تشکیل بنیاد ملی نخبگان به کنترل منطقی رسیده است.

اکبری به فرصت‎های ارزشمند ایران اشاره کرد و بیان داشت: موقعیت راهبردی ایران در جهان و نیز در فضای اقتصاد قابل توجه است، ایران مبتنی بر یک قدرت مطلق و قوی است که در مقابل استکبار سر خم نمی‎کند و این ویژگی ایران به یک وجه ممیزه در بین سایر کشورها مطرح است.

وی، حاکمیت ارزش‎های اسلامی را از دیگر نقاط قوت نظام خواند و اذعان کرد: در کشور ایران تاکیدات فراوانی به کار، کارآفرینی و فعالیت شده است.

نظام مدیریت راهبردی باید در تمام بخش‎ها مستقر شود/ کار در حوزه جوانان فرابخشی است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با برگزاری دوره‎های تخصصی شاهد حرکت رو به رشد تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه اقتصادی خواهیم بود، بیان داشت: در بررسی که نسبت به فضای کسب و کار کشور به صورت عام انجام شد با نقاط ضعف و قوت مواجه هستیم.

اکبری با بیان اینکه در مسائل جوانان این وزارت متصدی و متکفل اجرای برنامه نیست، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال این است که نظام مدیریت راهبردی را در تمام بخش جوانان مستقر کند چراکه کار در حوزه جوانان یک کار فرابخشی است.

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور ابراز داشت: این مسئله باعث شده تا اشتغال همواره به عنوان یک دغدغه اصلی مطرح باشد، اشتغال به عنوان یک موضوع فرابخشی مطرح است که با اقدامات یک‎جانبه در یک بخش هیچ اتفاقی نمی‎افتد.

افزایش نرخ بهره‎وری اقتصادی کشور و حمایت از کارآفرینی با اشتغال کمک می‎کند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: افزایش نرخ بهره‎وری اقتصادی کشور، فراهم شدن فضای کسب و کار، امنیت سرمایه‎گذاری، قوانین حمایت از تعاونی‎ها و کارگران، قوانینی که سرمایه‎گذار را در بخش تولید تسهیل کند، قوانینی که از کارآفرینی حمایت کند و مانع دلالی شود از جمله مواردی است که توجه به آن به بهبود وضعیت اشتغال کمک می‎کند.

اکبری در پایان متذکر شد: در حوزه مطالعات و پژوهش در عرصه کسب و کار اقدامات ویژه‎ای صورت گرفته است لذا اگر بخواهیم در حوزه اشتغال اتفاقی بیفتد مجموعه عوامل دخیل هستند که یکی از این عرصه‎ها توجه به موضوع کارآفرینی است.

انتهای پیام/83001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول