اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلوار مطرح کرد

درخشش نام رئیسعلی دلواری به‌ عنوان استعمارستیز در پهنه گیتی

امام جمعه دلوار گفت: نام رئیسعلی دلواری به عنوان مبارز خستگی‌ناپذیر بر پهنه گیتی به ‌عنوان چراغ فروزان استعمارستیز می‌درخشد.

درخشش نام رئیسعلی دلواری به‌ عنوان استعمارستیز در پهنه گیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امشب در همایش بزرگداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری که در زادگاه شهید در دلوار با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و اندیشمندان و مورخان برگزار شد با گرامیداشت سالروز شهادت سردار بزرگ جنوب رئیسعلی دلواری، اظهار داشت: بدون شک رئیسعلی دلواری به‌عنوانی مبارز استعمارستیزی که پوزه انگلیس را به خاک مالید به‌عنوان یک نماد تا ابد در جهان پایدار و جاودان خواهد بود.

وی افزود: این مرد بزرگ با ایستادگی در برابر استعمار انگلستان، نام ایران، بوشهر و دلوار را در جهان بلندآوازه کرده است.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه رئیسعلی دلواری با حکم جهاد علما و مراجع دینی، پوزه انگلیس را به خاک مالید، عنوان کرد: 12 شهریور هر سال مصادف با سالروز شهید رئیسعلی دلواری است و این روز در تاریخ کشورمان به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استعمار به ثبت رسیده است و این نشان از حرکت جاودان این سردار بزرگ جنوب در شکست دادن استعمار پیر انگلیس است.

زاهددوست، رئیسعلی و سایر دلاورمردان مبارزه با استعمار را به‌عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان دانست و اذعان داشت: جوانان و هر ایرانی نام رئیسعلی دلواری و دلوار را مایه افتخار می‌داند و سردار بزرگ جنوب رئیسعلی دلواری را به‌عنوان اسطوره‌ خود به آن افتخار می‌کند.

امام جمعه دلوار با تأکید بر بازسازی مقبره شهید رئیسعلی دلواری در وادی‌السلام نجف اشرف عراق، متذکر شد: این مقبره که اکنون مورد زیارت مردم کشورهای مختلف به ویژه آزادیخواهان قرار دارد، لازم است ترمیم و بازسازی شود.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول