اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با مدیر روابط عمومی بسیج مستضعفین مطرح شد

روایت جهاد فی‌سبیل‌الله در مناطق محروم / جهادگرانی به رنگ خدا

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: دبیرخانه اردوهای جهادی تمایل زیادی دارد که اقدامات این جهادگران را به مردم اطلاع برساند، اما جهادگران به این مسایل توجهی ندارند و تنها به فکر توشه آخرت هستند.

روایت جهاد فی‌سبیل‌الله در مناطق محروم / جهادگرانی به رنگ خدا

اسماعیل احمدی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: کاروان رسانه از سال 81 در قالب راهیان نور راه‌اندازی شد و سال 84 در اردوهای جهادی شرکت کردند و همگام با جهادگران به گزارش‌رسانی و حتی کمک به مناطق محروم پرداختند.

احمدی ادامه داد: در سال‌های قبل از آن اقدامات جهادگران زیاد ملموس نبود و به‌علت عدم بازتاب آن در رسانه‌ها، این حرکت بزرگ چندان به ‌چشم نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه کار خبری، کار پرحجم و متراکمی است، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی که از طرف مسئولان به رسانه‌ها صورت می‌گرفت، در لابه‌لای اخبار دیگر مفقود می‌شد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، اصحاب رسانه با کاروان‌ها همراه شدند و در این اردوها شرکت کردند و از نزدیک با مشقات و سختی‌های جهادگران آشنا شدند.

احمدی با بیان اینکه این امر بسیار موفق بود و مشکلات اطلاع‌رسانی برطرف شد، عنوان کرد: اصحاب رسانه به‌صورت خودجوش گزارش کاملی از این حرکت فرهنگی و سازندگی به عموم مردم می‌رسانند و بسیاری از رسانه بدون دخالت روابط عمومی اردوهای جهادی، صفحات زیادی درباره این اردوها اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از عکاسان و خبرنگاران به این مناطق اعزام شده‌اند و این امر در بین اصحاب رسانه نهادینه شده، تصریح کرد: هر ساله اصحاب رسانه تقاضای شرکت در این اردوها را مطرح می‌کنند.

*اصحاب رسانه در مناطق عملیاتی با فضای دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند

به گفته احمدی، اصحاب رسانه در مناطق عملیاتی از نزدیک با حال و هوای هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و شاهد فداکاری رزمندگان اسلام هستند و در اردوهای جهادی نیز به روستاهای محروم اعزام می‌شوند و در این کمک‌رسانی شرکت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: هدف اصلی از اعزام خبرنگاران در وهله اول آماده‌سازی و کارآمدسازی خود رسانه‌هاست که این اردوها تاثیر زیادی بر قلم و طرز تفکر آن‌ها  دارد و در وهله دوم انعکاس اخبار و اطلاعات و زحمات جهادگران اردوها است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر راه‌اندازی و توسعه  این اردوها دارند، اصحاب رسانه را به‌عنوان بال پرواز این اردوها توصیف کرد.

احمدی ابراز داشت: اصحاب رسانه در این اردوها علاوه بر خودسازی جسم و روح، به‌عنوان گوش‌های شنوای دولت و چشمان بیدار مردمی و زبان گویای مشکلات جامعه، محرومیت‌های مناطق مختلف کشورمان را انعکاس می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: جهادگران با روح بلند خود راحت از دنیا و آسایش محل زندگی خود دل می‌کنند و در ایام گرم تابستان که اوقات فراغت آن‌هاست، کیلومترها دور می‌شوند و دوشادوش محرومان و جهادگران در عرصه‌های خدمت‌رسانی شرکت می‌کنند.

احمدی تاکید کرد: یک مسئله در دبیرخانه اردوهای جهادی وجود دارد، این است که آمار مشخصی از تعداد افراد شرکت‌کننده و اقدامات انجام شده نداریم و علت آن عدم تمایل شرکت‌کنندگان در این اردوهاست که نفس این کار را خدمت‌رسانی به مناطق محروم و جهاد فی‌سبیل‌الله می‌دانند و با اخلاص کامل شرکت و از ارائه آمار خودداری می‌کنند و دبیرخانه از دادن آمار محروم است.

وی اظهار داشت: دبیرخانه تمایل زیادی دارد که اقدامات این جهادگران را به مردم اطلاع بدهد، اما جهادگران جواب‌گویی را به دنیای دیگر موکول می‌کنند و به فکر توشه آخرت هستند.

* 3000 اردوی جهادی در مناطق محروم شرکت کرده‌اند

احمدی با تاکید بر اینکه هیچ منطقه و استان محرومی از اردوهای جهادی محروم نیست، خاطر نشان کرد: در آخرین اطلاعات سه هزار اردوی جهادی در مناطق محروم شرکت کرده‌اند و حداقل تعداد شرکت‌کنندگان در این اردوها 25 نفر است و در بعضی از اردوها حتی جهادگران به 300 نفر رسیده‌اند.

به گفته وی، اقشار مختلفی از جمله دانشجویان، طلاب، پزشکان، کارمندان، بسیجیان، بازاریان، اساتید دانشگاه، مهندسان، پرستاران و دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف این اردوها شرکت می‌کنند.

احمدی اظهار داشت: در سال 78 با روی کارآمدن دولت اصلاحات قرار بر این شد که سازمان جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شود ولی با تدبیر مقام معظم رهبری در سال 79 این امر محقق نشد و دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند و دولت موظف شد از این تشکیلات حمایت کند.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: هم‌اکنون نزدیک به سه هزار گروه جهادی در سراسر کشور، از جمله مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها وجود دارد و بسیج پزشکان، پیراپزشکان، مهندسان، دانشجویی، طلاب و... تشکیل شده است.

احمدی راه‌اندازی طرح هجرت 3 را مربوط به سال 84 عنوان و عمده فعالیت آن‌ را در حوزه آموزش مدارس بیان کرد که در اقدام به ساختن میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی مدارس و زیباسازی مساجد در مناطق محروم می‌کنند.

انتهای پیام/2700/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول