اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال بین‌المللی صنعت گردشگردی و هتل‌داری:

کسب درآمد از صنعت گردشگری را تقویت کنیم

فعال بین‌المللی صنعت گردشگردی و هتل‌داری گفت: کسب درآمد از راه دیگر بسیار مناسب‌تر از کسب درآمد از فروش نفت است.

کسب درآمد از صنعت گردشگری را تقویت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی لوافان ظهر امروز در نشست تخصصی اصفهان، گردشگری، چالش‌ها و فرصت‌ها اظهار داشت: ما در صنعت گردشگری باید از اراده ملی و خرد جمعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آثار بسیاری در استان داریم، اما نتوانسیم به خوبی از آنان استفاده کنیم و توریست‌ها را به سمت اصفهان روانه کنیم.

فعال بین‌المللی صنعت گردشگردی و هتل‌داری تصریح کرد: گردشگری در ایران به صورت تخصصی و آکادمی نیست و همین موضوع می‌تواند به بدنه صنعت گردشگری آسیب جدی برساند گردشگری یک صنعت است و صنعت نیز به معنای تخصص است.

لوافان اضافه کرد: عارضه یابی و آسیب شناسی صنعت گردشگری در یک برنامه راهبردی باید شناسایی شود.

وی تاکید کرد: جزیره‌ای عمل کردن و جزیره‌ای فکر کردن را کنار بگذاریم و از بخش خصوصی در اتاق‌های فکر استفاده کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

فعال دیگر صنعت گردشگری نیز در جریان این جلسه گفت: اگر روزی قرار باشد در ایران 5 هزار نفر توریست وارد اصفهان شود جایی برای اسکان آنان وجود ندارد، زیرساخت‌های پذیرش توریست نیز در کشور ما آماده نیست.

علی‌اصغر رضایت ادامه داد: در ایران جاذبه‌های بسیاری برای گردشگری وجود دارد، شهرک سینمایی که در تهران ساخته شده مکان بسیار مناسبی برای گردش توریست‌ها است و باید تنگ نظری‌ها را در کشور کناربگذاریم تا بتوانیم به شرایطی مطلوب برسیم.

وی اذعان داشت: تا زمانی که ما تصور کنیم توریست جاسوس است راه به جایی نمی‌بریم.

این فعال هتل‌داری اذعان داشت: تخریب منازل تاریخی، احداث سدسیوند در منطقه پاسارگارد و بازسازی نکردن مناطق تاریخی سبب از بین رفتن بسترمناسب برای صنعت توریسم می‌شود.

انتهای پیام/63021/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول