اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

144 سد در کشور به بهره‌برداری رسیده است/در احداث سدهای بتونی خودکفا هستیم

مشاور وزیر نیرو گفت: تعداد سدهایی که تا قبل از انقلاب به بهره‌برداری رسیده بود، 19 باب بود که بعد از پیروزی انقلاب به یک‌صد و 44 عدد رسیده است.

144 سد در کشور به بهره‌برداری رسیده است/در احداث سدهای بتونی خودکفا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد حاج‌رسولی‌ها ظهر امروز در جلسه تودیع مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای کرمانشاه و معارفه سرپرست جدید، اظهار داشت: تعداد سدهایی که تا قبل از انقلاب به بهره‌برداری رسیده بود، 19 باب بود ولی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تلاش‌های مدیران و مردم کشورمان این سدها به یک‌صد و 44 عدد رسیده است.

سرپرست شرکت مدیریت منابع آب ایران موفقیت ساخت سدهای متعدد در دوران انقلاب اسلامی را نشان‌گر پیشرفت ایران اسلامی در زمینه خودکفایی و استفاده از منابع طبیعی کشور عنوان کرد.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: کارهای بزرگی در این وزارت‌خانه انجام شده و همه ما به آن می‌بالیم که از آن جمله می‌توان به احداث سدهای مخزنی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سند چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه تعداد 60 سد دیگر به بهره‌برداری برسد.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: در سال حدود سه سد افتتاح می‌شود ولی این میزان قبل از انقلاب بسیار کم بوده و ما می‌توانیم هر ماه یک سد افتتاح کنیم و در سال‌جاری و آینده این امر محقق می‌شود.

به گفته سرپرست شرکت مدیریت منابع آب ایران، کشور ایران از نظر بارش در وضعیت خوبی نیست و شاخص‌های بارندگی و میزان آن نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه بارش‌های فصلی در ایران از 130 تا 300 میلی‌متر در تغییر است، ادامه داد: در سال گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر بارندگی و افت آب‌های سطحی بوده‌ایم و لازم است فکری برای آن بکنیم.

حاج‌رسولی‌ها عنوان کرد: استفاده از نیروهای بومی و توان آن‌ها برای احداث سدها برای همگان محرز شده و بسیار توانمند عمل کرده‌اند و ما یکی از کشورهایی هستیم که در احداث سدهای بتونی و بهره‌برداری از آن به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 25 هزار هکتار از اراضی در کشور کانال‌کشی و آبیاری شده بود، ولی هم‌اکنون حدود 80 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کانال‌کشی و شبکه‌بندی شده است.

حاج‌رسولی‌ها اعلام کرد: به مردم نوید می‌دهیم تا پایان خرداد ماه سال آینده دو سد دیگر دایک و تنگ‌حمام به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول عنوان کرد: از عدم تزریق بودجه مناسب به اجرای پروژه‌ها بسیار متأسف شدم و خواستار آن هستم که با همکاری و کمک‌های مالی مشکلات حل شود.

گفتنی است؛ با حکم وزیر نیرو، کیاست امیریان به‌عنوان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای منصوب و از تلاش‌های محمد کهریزی قدردانی شد.

انتهای پیام/2700/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول