اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آبفای استان البرز:

خط انتقال آب سد طالقان به شمال شرقی کرج افتتاح شد

مدیرکل آبفای استان البرز از افتتاح خط انتقال آب سد طالقان به شمال شرقی کرج خبر داد.

خط انتقال آب سد طالقان به شمال شرقی کرج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حسین نوری اظهار داشت: این طرح با هدف اختلاط آب‌های سطحی و زیرزمینی است که با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال انجام شده است.

وی اظهار داشت: طرح انتقال آب شرب سد طالقان به کرج مرکزی با هدف اختلاط آب‌های سطحی با آب‌های زیرزمینی و ارتقای سطح کیفی و افزایش کمی آب شرب در شمال شرق و بافت مرکزی کرج بوده است.

این مسئول افزود: به دنبال دستیابی به این هدف از اواسط سال 91 عملیات اجرایی لوله‌گذاری به قطر 900 میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل از محل تصفیه‌خانه شماره دو و در اواسط جاده محمود‌آباد شروع شده و پس از عبور از ضلع جنوبی سازمان انرژی اتمی و شمال دانشگاه‌های آزاد و هنر از سه‌راه حسن‌آباد به سمت مخزن 10 هزار و 500 متر مکعبی حسن‌آباد کشیده شده است.

مدیرکل آبفای استان ادامه داد: طول این خط بالغ بر پنج هزار و 500 متر و در دو نقطه تصفیه‌خانه و ورودی به مخزن حسن‌آباد است.

نوری یادآور شد: در حال حاضر جریان انتقالی از این خط حدود 100 لیتر در ثانیه است که در زمان نیاز می‌تواند تا 500 لیتر در ثانیه نیز افزایش یابد.

گفتنی است، طرح انتقال آب به مناطق شمال شرقی کرج در تصفیه‌خانه آب شماره دو کرج برای برداشت و تصفیه آب خط انتقال سد طالقان در زمینی به مساحت 28 هکتار احداث شده و دارای دو مدول است که مدول اول با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه و صرف هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیارد ریال در سال 87 به بهره‌برداری رسیده است.

مدول دوم نیز این تصفیه‌خانه نیز با ظرفیت 500 لیتر بر ثاینه و هزینه 80 میلیارد ریالی مراحل پایانی اجرایی خود را سپری می‌کند و در حال حاضر در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

در تصفیه‌خانه شماره دو کرج، آب شرب بهداشتی مورد نیاز حدود 400 هزار نفر از شهروندان ساکن در مناطق رجایی‌شهر، باغستان، حصارک بالا، بخش‌هایی از مهرشهر، کمال‌شهر و کرج مرکزی تأمین می‌شود.

این طرح در مدت پنج ماه و با صرف هزینه 75 میلیارد ریال اجرا شده است و بهره‌برداری آزمایشی آن نیز از تابستان سال‌جاری و در هفته دولت توسط اصغر عربیان استاندار البرز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2302/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول