اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد

ارائه تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده

معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود .

ارائه تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر امروز در بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در جمع کارکنان این شبکه با بیان اینکه مناسب‌ترین استراتژی اجرای برنامه بیمه روستایی در قالب نظام ارجاع، پزشک خانواده است، اظهار داشت: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، پزشک عمومی و تیم وی مسئولیت کامل سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده داشته و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری درمان وی را به عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک خانواده ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی است، افزود: تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برقراری عدالت اجتماعی، همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و استفاده از تکنولوژی مناسب مهم‌ترین اصول در تمامی مراحل اجرای برنامه پزشک خانواده است.

خواجه‌ئیان به وضعیت واحدهای دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی استان اشاره کرد و گفت: هرچند واحدهای دندانپزشکی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی برای سیستم دانشگاه سودآوری اقتصادی ندارد اما به دلیل ارایه خدمت به مردم در مناطق دورافتاده و با توجه به محرومیت منطقه مورد نیاز است.

وی همچنین در خصوص درخواست برخی پزشکان شاغل در برنامه پزشک خانواده مبنی بر تک شیفته شدن ساعات کاری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و بررسی انجام شده در زمینه پیک ساعات مراجعه به پزشک در مراکز بهداشتی درمانی استان و همچنین جلوگیری از خستگی ناشی از میزان بار مراجعات به پزشک با مصوبه کمیته استانی برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده، تیم سلامت پزشک خانواده همچون گذشته در دو نوبت صبح و عصر به مراجعین خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: زمان کاری در برنامه پزشک خانواده معادل 8 ساعت کاری و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در نظر گرفته شده است و در ساعات دیگر شبانه روز پزشکان به صورت بیتوته در مرکز حضور داشته و موارد مراجعه کننده را می‌پذیرند.

خواجه‌ئیان همچنین به زمان بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: آموزش بهداشت در مدارس باید طبق نیازسنجی و به صورت جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در استفاده از سموم و کودهای کشاورزی گفت: کشاورزان با اتخاذ راهکارهای ایمن و اصولی در استفاده از سموم و کودهای کشاورزی ضمن تولید محصول مرغوب و سالم به سلامت جامعه نیز کمک کنند.

معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر به طرح تحقیقاتی اندازه گیری باقیمانده سموم بر روی محصولات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با تصویب و اجرای این طرح میزان سموم باقیمانده بر روی محصولات کشاورزی اندازه‌گیری و میزان سلامت آن سنجیده می‌شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول