اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار است

فرماندار بهار با بیان اینکه تعاونی‌ها باید وارد تولید شوند، گفت: امسال تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است.

تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت در جمع کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهار اظهار داشت: مردم باید سرمایه‌های خود را در بخش تعاون وارد کنند زیرا با تشکیل تعاونی می‌توانیم تورم را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید وارد تولید شوند، ادامه داد: امسال تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار قرار گرفته که این تعاونی‌ها عام‌المنفعه هستند و تمام افراد جامعه می‌توانند در آن عضو و از سود آن برخوردار شوند.

فرماندار بهار با بیان اینکه برخلاف تبلیغات سوء دشمنان، روح همکاری و فرهنگ تعاون در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امر تعاون یکی از مهم‌ترین ارکان مورد نظر مردم و مسئولان است، با بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توان بر بسیاری از مشکلات امروز کشور فائق آمد. بخش تعاون در اقتصاد کشور می‌تواند نقشی کلیدی ایفا کند.

گلکارزاده افزود: اقتصاد خصوصی و دولتی هرکدام معایب و ایرادهایی دارند که بخش تعاون می‌تواند به این ایرادها پاسخ دهد و این معایب در بخش تعاونی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه تعاونی‌ها با مشارکت جمعی شکل می‌گیرند، تصریح کرد: سرمایه‌های کوچک و سرگردان می‌توانند با تجمع در بخش تعاون به سرمایه‌های کلان تبدیل شده و سودآوری برای اعضا داشته باشند.

فرماندار بهار تعاونی‌ها را به دلیل ماهیت وجودی خود و با توجه به خواسته‌ها و نیازهای اعضا دارای نقش اجتماعی ارزنده توصیف کرد و یادآور شد: تعاونی‌ها از ابتدا یار انسان‌های محروم برای ترقی و شیوه‌ای برای تأمین منافع مشترک آنها بوده است.

وی ادامه داد: توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی از طریق بخش تعاون اعتقاد اکثر مسئولان رده بالای کشور بوده و هست.

گلکارزاده تأکید کرد: اگر تعاونی‌ها بتوانند الگو‌های موفق شرکت‌های تعاونی را به مردم معرفی کنند می‌توان به توسعه این بخش و ایفای سهم آن در اقتصاد ملی امیدوار بود.

وی گفت: فعالیت در بخش تعاون به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهترین بستر فعالیت اقتصادی در جامعه است چراکه تنها در این بخش امکان فعالیت، ارائه نظر و حق رأی بدون توجه به درصد سهم مشارکت، مطرح بوده و اعمال می‌شود.

فرماندار بهار تصریح کرد: انگیزه و هدف متقاضیان راه‌اندازی تعاونی بر اساس طرح ارائه شده و با بررسی کارشناسانه انجام می‌شود. وی تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان را بهترین گزینه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به دنبال اشتغال هستند، دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تحصیل‌کرده‌ها تعاونی‌ها را بهترین مأمن و جایگاه برای فعالیت‌های اقتصادی یافته‌اند.

انتهای پیام/2499/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول