اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

تقویت تعاونی‌ها ضروری است/سهم اندک البرز از تعاونی‌های کشور

استاندار البرز با اشاره به سهم اندک البرز از تعاونی‌های کشور بر تقویت تعاونی‌ها در استان البرز تأکید کرد.

تقویت تعاونی‌ها ضروری است/سهم اندک البرز از تعاونی‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان بعدازظهر امروز در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز اظهار داشت: تقویت و توجه به تعاونی‌ها براساس اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی و نگاه دولت در راستای تقویت تعاونی‌ها است و بدون شک دولت از این مهم غافل نخواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای اساسی دنیا است، افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم سهم اساسی را در بهبود و رونق اقتصادی دولت داشته باشیم.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به سهم البرز از وجود تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون سهم استان البرز از وجود تعاونی‌ها بسیار محدود است لذا باید تمهیدات اساسی برای توسعه این مهم در استان البرز اندیشیده شود.

عربیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر سه هزار و 250 تعاونی به ثبت رسیده در استان البرز فعال است، ادامه داد: این تعداد تعاونی نسبت به جمعیت ساکن در استان البرز بسیار ناچیز است و باید برای توسعه این مهم برنامه‌ریزی‌های کلانی را انجام داد.

وی فاصله استان البرز از سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور را زیاد توصیف کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی‌ها و تقویت تعاونی‌ها سهم استان البرز را نسبت به این مهم با افزایش روبه‌رو کنیم.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در بخش تعاونی‌ها، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در این بخش وجود دارد و می‌تواند در اجرای طرح‌های بزرگ سهم اساسی داشته باشد، باید توسعه بخش تعاونی‌ها در استان البرز یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: هم‌اکنون ما در بخش تعاونی‌ها با کمبودها و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم که باید تمامی تلاش خود را برای توسعه و رونق این بخش در استان‌های مختلف کشور به کار گیریم.

غلام‌حسین بشارتی ادامه داد: توجه به تعاونی‌ها و توسعه این بخش می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب شود.

وی افزود: با توسعه و توجه بیشتر به بخش تعاونی‌ها و حمایت از این بخش می‌توانیم در تحقق شعار حماسه اقتصادی نیز بسیار موفق عمل کنیم و به برنامه‌های موردنظر زودتر دست پیدا کنیم.

در این مراسم همچنین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز طی سخنانی بر لزوم توجه به بخش تعاونی در این استان و توسعه این مهم تأکید کرد و گفت: رشد روزافزون جمعیت در استان البرز می‌طلبد تا در افزایش تعداد تعاونی‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

علی ایمانی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل تلاش برای تحقق 25 درصدی سهم تعاون در برنامه پنجم توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه هزار و 250 تعاونی در البرز فعال است.

در این مراسم از 15 تعاونی برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/2302/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول