اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و کار خراسان رضوی خبر داد

رتبه نخست استان خراسان رضوی در بخش تعاون/ ثبت 11 هزار تعاونی با 2 میلیون عضو

مدیرکل تعاون و کار خراسان رضوی گفت: در زمینه تعاون، خراسان رضوی دارای رتبه اول کشوری است و برای ثابت ماندن در این حوزه، نیازمند برنامه جامع و کامل هستیم.

رتبه نخست استان خراسان رضوی در بخش تعاون/ ثبت 11 هزار تعاونی با 2 میلیون عضو

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، محمد سنجری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل این اداره اظهار داشت: بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصادی ایران است و بر مبنای اصل 43 و 44 قانون اساسی در برنامه پنجم جایگاهی با شاخصه‌های معین برای این بخش دیده شده که باید به آن دست یافت.

مدیرکل تعاون و کار خراسان رضوی تصریح کرد: اطلاعات و آمار دقیق در رابطه با اقتصاد ملی در حوزه تعاون وجود ندارد و می‌توان گفت در خراسان رضوی این حوزه دارای 10 درصد فعالیت است.

وی پیگیری و اجرای سیاست‌های اصل 44 را در موضوع اقتصاد ملی خواستار شد و افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی و حمایت از تعاونی‌ها به منظور حضور پر رنگ مردم اقدام دیگر این اداره بوده است.

سنجری خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری 227 تعاونی در استان به ثبت رسیده که 3 هزار و 784 نفر اعضای آن را تشکیل می‌دهند و همچنین 45 هزار میلیون تومان سرمایه آن با چهار هزار و 483 نفر در گردش است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد تعاونی‌ها در استان 11 هزار و 183 تعاونی است که اعضای آن را دو میلیون و 579 نفر تشکیل می‌دهند.

سنجری ادامه داد: سرمایه این تعاونی‌ها بالغ بر 4 میلیارد ریال است و در آن 162 هزار نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان افزود: مشهد در کشور هفت درصد کل تعاونی‌ها به تعداد 3 هزار و 623 عدد را داراست و از شهرهای پیشتاز این مقوله است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 448 تعاونی کشاورزی در استان داریم که عمدتا آنها در روستاها مشغول به فعالیت هستند.

سنجری در پایان گفت: آمار دقیقی از واحدهای تولیدی غیر فعال نداریم ولی حدودا 30 درصد واحدهای به ثبت رسیده غیر فعال هستند که عمدتا به دلیل عدم اجرای روند قانونی انحلال تعاونی، غیرفعال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2202/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول