اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اساسنامه

انجمن صنفی کارگری راهنمایان تور گردشگری مازندران آغاز به‌کار کرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: انجمن صنفی کارگری راهنمایان تور گردشگری مازندران با تصویب اساسنامه تاسیس آغاز به کار کرد.

انجمن صنفی کارگری راهنمایان تور گردشگری مازندران آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با تشکیل نخستین مجمع عمومی، "انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری مازندران" با تصویب اساسنامه در حضور نماینده رسمی اداره کار صبح امروز آغاز به کار کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از این پس تمام لیدرهایی که در کلاس‌های آموزشی مربوطه شرکت کرده و گواهی پایان دوره دریافت کردند و کسانی که دارای کارت لیدر تور از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند عضو این انجمن هستند.

حسین باقری سکونت در استان مازندران را یکی از شروط اصلی عضویت در این انجمن برشمرد و افزود: انجمن صنفی کارگری تور لیدرها انجمنی حقوقی است که به درخواست خود اعضا و پیگیری سازمان برای ارتقا سطح کمی و کیفی و مطالبات اجتماعی جامعه تور لیدرهای استان مازندران تشکیل شد.

وی یادآور شد: از این پس راهنمایان درخواست شده برای گردشگران خارجی ورودی به استان و یا میهمانان خارجی نهادها و دستگاه‌های مختلف از این انجمن تامین می‌شود.

معاون گردشگری مازندران یکی از مشکلات گردشگری استان را عدم معرفی جاذبه‌های آن برشمرد و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از ظرفیت مازندران وظیفه همه مدیران و دستاندرکاران گردشگری به ویژه تور لیدرها است.

وی گفت: در صورتی که تمام ظرفیت‌های گردشگری استان در تمام حوزه‌ها اتفاق بیافتد دیگر شاهد تجمع گردشگران در یک مکان خاص نیستیم.

مسئول انجمن‌های صنفی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: باید تشکیل این انجمن را که به همت پیشکسوتان تور لیدرهای استان به نتیجه رسیده به فال نیک گرفت.

مهران حسنی افزود: تجمع تور لیدرهای حرفه‌ای و مسلط به زبان‌های خارجی در قالب یک انجمن یکی از حلقه‌های گمشده گردشگری بود که در بحث تورگردانی و سفرهای گروهی نقش به‌سزایی دارد.

وی گفت: در حال حاضر هشت تشکل در بخش گردشگری، سه تشکل در بخش میراث فرهنگی و یک تشکل در بخش صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

نماینده کانون راهنمایان تور کشور نیز در این جلسه گفت: انجمن صنفی کارگری راهنمایان تور مازندران چهاردهمین انجمن تور لیدرهای کشور است و این انجمن 12 سال قبل در اصفهان، 10 سال پیش در شیراز و در سال 87 در تهران تشکیل شده است.

هدیه مطهری افزود: این انجمن صنفی نه در تعارض و نه در عرض سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد بلکه در کنار آن برای رونق گردشگری فعالیت می‌کند.

وی به عدم بیمه لیدرها، پایین بودن دستمزد و مالیات بر حقوق آنان را از جمله مشکلات این جامعه تاثیرگذار در گردشگری اشاره دانست و یادآور شد: قرار نیست با تشکیل انجمن معجزه‌ای اتفاق بیفتد بلکه کانون راهنمایان تور با کمک انجمن‌های سراسر استان تلاش دارد از حقوق لیدرها حمایت کند.

مطهری برگزاری جلسات دوره‌ای انجمن را پیشنهاد داد و افزود: جلسات دوره‌ای باعث می‌شود ضمن آشنایی با مشکلات و دیدگاه‌ها و نظرات یکدیگر و ارتباط مستمر با انجمن بازاریابی هم برای اعضای آن اتفاق بیافتد.

به گزارش فارس، مسعود حسین‌زاده، اسماعیل گراییلی، مسعود رمضانی‌فر، محمد جعفری و مرتضی حاجی‌زاده به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، علی شریفی‌رضوی و نوید صبوری به عنوان اعضای عل‌البدل، تهمینه اسدی بازرس اصلی و زینب صیفی به عنوان بازرس عل‌البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/2296/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول