اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المیادین گزارش داد

راه دشوار اوباما برای متقاعد کردن کنگره

انتظار می‌رود کنگره آمریکا با طرح دولت این کشور برای حمله به سوریه مخالفت کند و باراک اوباما مسیری سخت برای متقاعد کردن سناتورهای آمریکایی دارد.

راه دشوار اوباما برای متقاعد کردن کنگره

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی از واشنگتن با اشاره به اینکه قرار است روز سه‌شنبه «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا و «جان کری» وزیر امور خارجه این کشور در جلسه استماع ‌کمیته روابط خارجی سنا حضور یابند، تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از سخنان دو روز قبل خود با انتقادات جدی روبرو شده است و خود را به دردسر انداخته است.

خبرنگار این شبکه از واشنگتن گزارش داد که مجلس نمایندگان غالباً مخالف اوباما و طرح وی برای حمله به سوریه هستند.

رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر گفت‌و‌گوهایی فشرده تلفنی و ویدئو کنفرانس با نمایندگان بارز در کنگره از جمله جان دینر و جان مک کین داشته است.

بنابراین گزارش، انتظار می‌رود که کنگره آمریکا درخواست ملاقات نمایندگان دومای روسیه را بپذیرد به ویژه پس از آنکه روابط مسکو-واشنگتن پس از ماجرای اسنودن دچار اختلال شد.

این اقدام نمایندگان روس هوشمندانه بود و آنها اکنون می‌توانند در مذاکرات داخلی آمریکا درباره جنگ حضور داشته باشند.

خبرنگار المیادین تاکید کرد که کنگره کنونی یکی از طرفداران سرسخت پایان جنگ در عراق و خروج نیروهای نظامی از این کشور بود و اگر آنها با جنگ در سوریه موافقت کنند در حوزه‌های انتخاباتی خودشان با انتقاد روبرو خواهند شد.

اوباما هفته‌های سختی در پیش دارد و انتظار می‌رود که کنگره درباره نامعلوم بودن اهداف عملیات و مباحثی چون تنبیه یا اعاده موازنه سوالاتی جدی از مقامات دولت مطرح کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول