اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیویورک‌تایمز: اوباما برای جلب حمایت از حمله به سوریه تلاش می‌کند/ رویترز: کنگره بدبین است

تیم مشاوران و وزرای ارشد اوباما لابی گسترده‌ای را برای دریافت مجوز حمله به سوریه از کنگره آغاز کرده‌اند، با این حال هنوز هم بسیاری از نمایندگان نسبت به اقدام نظامی علیه سوریه بدبین هستند.

نیویورک‌تایمز: اوباما برای جلب حمایت از حمله به سوریه تلاش می‌کند/ رویترز: کنگره بدبین است

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا دو روز قبل از تصمیم خود برای نظرخواهی از کنگره در مورد اقدام نظامی علیه سوریه خبر داد. روزنامه «نیویورک‌تایمز» با انتشار گزارشی نوشته است رئیس‌جمهور و مشاوران وی تلاش گسترده‌ای را برای جلب حمایت از حمله به سوریه آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، مشاوران اوباما روز یکشنبه اولین جلسه خود را با نمایندگان کنگره برگزار کردند تا اطلاعات محرمانه در مورد حمله شیمیایی به «غوطه» شرقی در حومه دمشق را در اختیار آن‌ها بگذارند.

با این حال خبرگزاری رویترز نوشته است: زمانی که این نمایندگان بعد از جلسه‌ای حدود سه ساعته بیرون آمدند، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه نظر آن‌ها تغییری کرده، مشاهده نمی‌شد. بسیاری از آن‌ها نسبت به گستردگی طرحی که اوباما دنبال می‌کند سوال داشته و می‌گفتند که طرح این حمله باید محدودتر باشد.

پیشتر هم گزارش شده بود که در پیش‌نویس طرحی که اوباما به کنگره ارائه داده، هیچ محدودیتی برای استفاده از قوای نظامی در نظر گرفته نشده و بر خلاف ادعای اوباما، این طرح در صورت تصویب می‌تواند به وقوع جنگی نامحدود منجر شود.

«جانیس هان» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان می‌گوید: من به شدت نگرانم این طرح بار دیگر آمریکا را درگیر جنگ با کشوری کند که به ما حمله نکرده است.

هان تاکید می‌کند که نظرات شرکت‌کنندگان در نشست روز یکشنبه بسیار دو قطبی بوده است. به نوشته رویترز بسیاری متقاعد شده‌اند که در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده، اما اکثر مخالفان با اقدام نظامی، نسبت به نوع پاسخ و همچنین میزان کارایی آن بحث دارند.

نیویورک‌تایمز هم گزارش داده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با دیپلمات‌های کشورهای عربی تماس گرفته تا حمایتی جهانی از اقدام نظامی علیه سوریه تشکیل دهد.

به نوشته رویترز در حالی که کری تاکید کرده است که اوباما می‌تواند کنگره را به صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه متقاعد کند، صداهای مخالف در کنگره که از سوی نمایندگان هر دو حزب به گوش می‌رسد نشان می‌دهد وی چه کار سختی را در رسیدن به این هدف در پیش دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول