اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کنگره آمریکا ۲۲ بار اعلامیه جنگ و مجوز استفاده از نیروی نظامی صادر کرده است

تاریخ آمریکا نشان می‌دهد کنگره این کشور تاکنون ۱۱ بار اعلامیه جنگ و ۱۱ بار مجوز استفاده از نیروی نظامی صادر کرده است.

کنگره آمریکا ۲۲ بار اعلامیه جنگ و مجوز استفاده از نیروی نظامی صادر کرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آتلانتیک، کنگره آمریکا تا کنون 11 بار اعلامیه جنگ و 11 باز نیز مجوز استفاده از نیروی نظامی صادر کرده است.

براساس این گزارش، دولت باراک اوباما حمله به سوریه را منوط به مجوز از کنگره این کشور کرده است و در حال حاضر کنگره آمریکا مرکز توجهات جهانی شده است.

نگاهی به تاریخ آمریکا و اعلامیه‌ها و مجوزهایی که از سوی نمایندگان کنگره صادر شده است، نشان می‌دهد که کنگره تا کنون 11 بار اعلامیه جنگ علیه کشورهای دیگر صادر کرده است. کنگره آمریکا همچنین 11 بار نیز مجوز استفاده از نیروی نظامی توسط دولت صادر کرده است.

این درحالیست که از جنگ جهانی دوم به این سو کنگره به طور رسمی اعلام جنگ نکرده است. براساس این گزارش ورود آمریکا به جنگ جهانی اول و دوم با اعلامیه مشترک نمایندگان کنگره صورت گرفت.

کنگره آمریکا در طول تاریخ آمریکا علیه بریتانیا در سال 1812، علیه مکزیک در سال 1846، علیه اسپانیا در سال 1896، در جنگ جهانی اول علیه آلمان و مجارستان و در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن، ایتالیا، آلمان، بلغارستان، مجارستان و رومانی اعلام جنگ کرد.

فرق اعلام جنگ با مجوز استفاده از نیروی نظامی در این است که در مورد دوم دولت وقت تصمیم نهایی را می‌گیرد که از زور استفاده کند یا نکند.

کنگره آمریکا 11 بار هم مجوز استفاده از نیروی نظامی صادر کرده است که آخرین آن علیه عراق در سال 1991 و برای مبارزه با تروریسم در سال 2001 بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول