اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دسته‎روی عزاداران امام صادق(ع)

سوگواران امام صادق(ع) در گرگان رخت عزا پوشیدند و بر سرو سینه زدند+ تصاویر

به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، شیفتگان آن حضرت از مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان تا مزار شهدای این شهر با تشکیل دسته عزاداری برای آن حضرت عزاداری کردند.

سوگواران امام صادق(ع) در گرگان رخت عزا پوشیدند و بر سرو سینه زدند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز هیات‎های مذهبی شهرستان گرگان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) با تشکیل دسته عزاداری از مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان تا مزار شهدای این شهر عزاداری کردند.

این مراسم در ابتدا با حضور اقشار مختلف، مسئولان استانی و شهرستانی، دانشگاهیان و فرهیختگان در محل مدرسه علمیه امام صادق(ع) با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت آغاز و در ادامه عزاداران با تشکیل دسته عزاداری مسیر خیابان امام خمینی(ره)، خیابا شهدا و در انتها مزار شهدای امامزاده عبدالله گرگان عزاداری کردند.

محمد نوری 28 ساله ساکن گرگان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس گفت: برگزاری چنین مراسم‎هایی می‎تواند بر اتحاد، بینش و اندیشه مردم و بخصوص جوانان بیافزاید.

وی که به همراه امیرمحمد سه ساله که فرزندش است در این مراسم شرکت کرد افزود: سعی کرده‎ام از دوران کودکی فرزندم را با قرآن و اهل بیت آشنا کنم تا قدرت مکتب قرآن و اهل بیت بتواند من و خانواده‎ام را یاری دهد تا بتوانیم فرزندان خوبی را تربیت کنیم.

 

مرتضی حیدری 25 ساله که دانشجوی رشته علوم کامپیوتر است نیز گفت: تمامی امامان  پیامبران اسلام ندای آزادی، عدالت و دفاع ازمظلوم را سر داده‎اند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور سوریه گفت: این روزها آمریکا با قدرت بر طبل جنگ با کشور مسلمان سوریه می‎کوبد اما نمی‎داند که صبر مسلمانان در زورگویی و ظلم مستکبران جهان بر جامعه مسلمان اندازه‎ای دارد.

این دانشجوی 25 ساله تاکید کرد: آمریکا و متحدانش بدانند ما پیروان مکتب امام صادق(ع) گوش به فرمان رهبر زمان خود یعنی مقام معظم رهبری ایستاده‎ایم تا با ظلم و ظالم بجنگیم.

این مراسم عزاداری با احترام به مقام بلند شهدا و قبار روبی از مزار پاک آنان به پایان رسید.

انتهای پیام/83004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول