اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتیجه نظرسنجی بی‌بی‌سی نشان داد

انگلیسی‌ها با اقدام پارلمان در مخالفت با حمله به سوریه موافقند

نظرسنجی‌ شبکه بی‌بی‌سی نشان می‌دهد ۷۱ درصد مردم انگلیس، اسکاتلند و ولز از اقدام پارلمان در مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه، حمایت می‌کنند.

انگلیسی‌ها با اقدام پارلمان در مخالفت با حمله به سوریه موافقند

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود سه‌چهارم بریتانیایی‌ها با اقدام پارلمان در مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه موافق هستند. این نتایج نظرسنجی‌ای است که اخیرا «شبکه بی‌بی‌سی» انجام داده است.

پارلمان انگلیس هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره به طرح «دیوید کامرون» نخست‌وزیر برای همراهی با آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه، رأی منفی داد. مخالفت پارلمان در حالی صورت گرفت که پیشتر نیز نظرسنجی‌های متعددی از مخالفت اکثریت بزرگی از مردم با حمله به سوریه خبر داده بود.

نظرسنجی اخیر بی‌بی‌سی نشان می‌دهد 71درصد از انگلیسی‌ها از اقدام پارلمان حمایت می‌کنند. 72درصد از پرسش‌شوندگان هم گفته‌اند که فکر نمی‌کنند این رأی خللی در روابط آمریکا و انگلیس ایجاد کند، هرچند که دو سوم انگلیسی‌ها هم می‌گویند اگر هم روابط با آمریکا با این رأی تیره شود، اهمیتی برای آن‌ها ندارد.

این نظرسنجی را موسسه «آی‌سی‌ام ریسرچ» به صورت تلفنی و بین 1000 شهروند بزرگسال اهل انگلیس، اسکاتلند و ولز بین روزهای جمعه تا دوشنبه انجام داده است.

با وجود مخالفت‌های عمومی برخی اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس از کامرون خواسته‌اند بار دیگر طرح خود را به پارلمان ببرد، اما «نیک کلگ» معاون لیبرال دموکرات کامرون امروز اعلام کرد دلیلی برای درخواست مجدد از پارلمان وجود ندارد و انگلیس در اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول