اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ران پل:

حملات شیمیایی در سوریه اقدامی فریبکارانه است/ القاعده از حمله سود می‌برد

یک جمهوریخواه آمریکایی حملات شیمیایی در سوریه را اقدامی فریبکارانه توصیف کرد و گفت: کسانی که از اجرای این حملات نفع می‌برد، القاعده و شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا هستند.

حملات شیمیایی در سوریه اقدامی فریبکارانه است/ القاعده از حمله سود می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس، «ران پل» نماینده سابق کنگره آمریکا در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری «فاکس نیوز» اعلام کرده است که حمله شیمیایی گزارش شده در سوریه اقدامی فریبکارانه است که احتمالا توسط گروه های شبه نظامی تحت حمایت آمریکا عملی شده است.

این جمهوریخواه آمریکایی از ایالت ‌«تگزاس» با اشاره به اینکه دولت واشنگتن حقیقتا مطمئن نیست که چه کسی از گاز شیمیایی در سوریه استفاده کرده است، گفت گروهی که به احتمال بیشتر از این اقدام نفع می برد، القاعده است و این گروه از گاز شیمیایی استفاده کرده است و تعدادی از مردم مرده اند و تقصیر را به گردن اسد انداخته است.

پل در ادامه مصاحبه خود گفت مداخله نظامی در سوریه شبیه سناریویی است که قبل از حمله به عراق در سال 2003 میلادی به راه افتاد؛ زمانی که آمریکا رژیم صدام حسین را به داشتن تسلیحات کشتار جمعی متهم کرد و بعدها مشخص شد که اطلاعات در این زمینه بی اعتبار بوده اند.

واشنگتن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به حمله شیمیایی در جنگ داخلی این کشور متهم کرده است و مدعی شده است که در حال آماده کردن خود برای اقدام تلافی جویانه علیه دولت دمشق است.

دولت آمریکا اخیرا مدعی شده است که دولت دمشق عامل حملات شیمیایی در سوریه بوده است و این در حالیست که تصاویر متعددی منتشر شده اند که نشان می دهد حملات شیمیایی از مناطقی صورت گرفته است که تحت کنترل شورشیان مسلح سوری قرار دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول