اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رند پل: تصویب حمله به سوریه در مجلس نمایندگان آمریکا ۵۰-۵۰ است

یک جمهوریخواه آمریکایی با اشاره به اینکه احتمال تصویب حمله به سوریه در مجلس نمایندگان این کشور ۵۰-۵۰ است، تاکید کرد مداخله نظامی تنها زمانی توجیه‌پذیر است که پای منافع آمریکا وسط باشد و این موضوع در قبال سوریه صدق نمی‌کند.

رند پل: تصویب حمله به سوریه در مجلس نمایندگان آمریکا ۵۰-۵۰ است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، «رند پل» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت «کنتاکی» تاکید دارد که چشم انداز تصویب اقدام نظامی علیه سوریه در مجلس نمایندگان کنگره این کشور، 50- 50 است.

این سناتور جمهوریخواه با ابراز اطمینان از اینکه احتمال رای گیری درباره حمله به سوریه در سنای آمریکا، موفقیت آمیز خواهد بود، همراه با سایر قانونگذاران آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) درباره تصویب حمله به سوریه در مجلس نمایندگان ابراز تردید کرد و در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» ضمن اشاره به اینکه بر اساس باور او مجلس سنا هر آنچه را که می خواهد تصویب می کند، اعلام کرد که: من فکر می‌کنم اینکه مجلس نمایندگان به دخالت در جنگ سوریه رای منفی بدهند، 50 – 50 خواهد بود.

پل در ادامه مصاحبه خود با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کرد و گفت که این مداخله، بدبختی و مصیبت در منطقه را تشدید می کند؛ وی افزود که تنها زمانی که پای منافع آمریکا وسط باشد، از نظر او حمله و دخالت نظامی آمریکا توجیه پذیر است و از نظر او سوریه چنین معیاری ندارد.

اگرچه پل اعلام کرد که افتخار می کند که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا درصدد کسب مجوز کنگره برای حمله به سوریه است، اما این جمهوریخواه آمریکایی در عین حال از اوباما به دلیل عدم تعامل کافی با روسیه و چین در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت اگر اوباما بدون مجوز کنگره وارد اقدام نظامی علیه سوریه شود، صرفا «برتر پنداری» خود را به نمایش گذاشته است.

پل با اشاره به اینکه اوباما پیشتر استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی را خط قرمز آمریکا توصیف کرده است، گفت: من فکر می کنم که وقتی شما یک خط قرمز تعیین می کنید که ایده خوبی نیست و در حال حاضر سعی می کنید به آن خط قرمز بچسبید و برتر پنداری خود را به نمایش بگذارید، در این صورت، شما تلاش می کنید تا ظاهر خود را حفظ کنید و حقیقتا به سیاست های بد خود بیفزایید.

دولت آمریکا سوریه را به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی علیه غیرنظامیان در جنگ داخلی این کشور متهم کرده و خود را برای حمله به این کشور آماده می کند. دولت دمشق قاطعانه این ادعا را رد کرده است و علاوه بر این، گزارش هایی از اذعان برخی از شورشیان سوری به استفاده تصادفی آنها از تسلیحات شیمیایی منتشر می شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول