اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر مطرح کرد

زیاده‌خواهی و مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر زیاده‌خواهی و مشکلات اقتصادی را علت به تاخیر افتادن ازدواج جوانان در جامعه دانست.

زیاده‌خواهی و مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمدقاسم عبدلی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری ارائه راهکارهای ازدواج آسان در شهرستان و فراهم کردن زمینه‌های آن برای جوانان است.

وی با بیان اینکه مصوبات و راهکارهای ارائه شده در شورای فرهنگ عمومی و اجرای آن با محوریت مساجد باید در شهرستان عملیاتی شود، تصریح کرد: با توجه به دسترسی آسان مردم و وجود رحانیون، کارهای فرهنگی مصوب شده در شورای فرهنگ عمومی در مساجد صورت می‌گیرد.

معاون فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مشکلات موجود در سطح جامعه ابراز داشت: امروز یکی معضلات بزرگ، بالا رفتن سن ازدواج در کشور است.

وی بیان داشت: بیش از 50 درصد مردم توان ایجاد شغل و ازدواج جوانان را نداشته و زیاده‌خواهی و تربیت ناصحیح فرزندان مشکلات اقتصادی و ... خود به بالا رفتن سن ازدواج کمک کرده است.

عبدلی برگزاری نشست‌های آموزشی برای خانواده‌ها، کم کردن توقعات و چشم و هم‌چشمی‌ها را در زمینه آگاه‌سازی خانواده‌ها در مورد ازدواج آسان خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از مشکلات امنیتی که در حوزه فرهنگ و در بین جوانان دیده می‌شود نیز به دلیل عدم تربیت صحیح فرزندان است.

مدرس حوزه و دانشگاه استان همدان نیز زمینه‌سازی ازدواج آسان برای  جوانان را نیازمند آموزش برشمرد و ابراز داشت: با ورود وسایل ارتباط جمعی چون ماهواره و اینترنت هم اکنون با فاجعه ازدواج مواجه هستیم.

حجت الاسلام سیدآقا حسینی داشتن شغل را یکی از مقدمات ازدواج عنوان کرد و گفت: در این راستا مسئولان کشور باید با فرهم آوردن زمینه‌های اشتغال جوانان راه ازدواج را برای این قشر فراهم کنند.

وی  توجه به اصل خانواده، احترام والدین به یکدیگر و فرزندان، اقتصاد خانواده، رعایت حلال و حرام و تفریح و سرگرمی سالم در بین خانواده را از راه‌های ازدواج آسان برشمرد.

مدرس حوزه و دانشگاه استان همدان با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام ازدواج را بسیار مهم شمرده و به عنوان سنت پیامبر(ص) از آن نام برده شده است، گفت: توجه به قرآن و الگوگیری از ائمه(ع) در خانواده‌ها می‌تواند زمینه ازدواجی پایدار و محکم را فراهم کند.

وی یادآور شد: نهاد خانواده در اسلام مقدس است، اما با کم شدن ازدواج زمینه‌های کم‌توجهی به این نهاد مقدس فراهم شده است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول