اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد ساماندهی امور جوانان آباده مصوب شد

18 برنامه موثر برای تشویق جوانان به امر ازدواج

تخفیف پروانه ساخت مسکن برای جوانان مزدوج، مشاوره رایگان ازدواج، تخفیف آزمایش ژنتیک و اهدای جهیزیه رایگان برخی از مصوبات هجده‌گانه به منظور تشویق جوانان به ازدواج است.

18 برنامه موثر برای تشویق جوانان به امر ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس، فرماندار آباده در نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: برای درست طی کردن مسیر خدمت به جوانان باید در این حوزه فعالیت کارشناسانه انجام و مسیر عالمانه انتخاب شود.

پرویز فتاحی افزود: مسئله جوانان یکی از مسائل اجتماعی است که اگر درست مدیریت نشود منجر به آسیب‌های پرهزینه و جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی کار در حوزه جوانان را نیازمند روحیه جهادی دانست و گفت: قشر جوان قشری پر انرژی و جویای نام و آرمان‌گرا است و با توجه به آن‌که مسئولان تراز اول کشور مکرر به توجه ویژه به این قشر تاکید داشته‌اند، حل مسائل آنان باید در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز پیگیری شود.

فرماندار آباده تصریح کرد: اگر برای فرصت انرژی جوان خوب برنامه‌ریزی نشود به تهدید تبدیل شده و هزینه تهدید آن نیز بالا است اما اگر در مورد مسائل این دوره برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد، می‌توان بستر تولید و کسب افتخارات کشور را فراهم آورد.

فتاحی بیان کرد: مسئولان این شهرستان باید اعتبارات موجود را به درستی هزینه کنند تا از بروز آسیب‌های اجتماعی که زحمت و هزینه صدچندان دارد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: جوانان آباده جوانانی فرهیخته و باسواد هستند و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بهترین استفاده را از توان آنان در راستای پیشبرد این شهرستان به عمل آورد.

فتاحی با اشاره به انفجار جمعیت در دهه 60، نخستین نیاز امروز جوانان را ازدواج و تشکیل خانواده آنان دانست و گفت: برای حل مشکل ازدواج جوانان اقدامات موثر نیاز است.

به گزارش فارس، در نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آباده 18مورد مرتبط با ازدواج جوانان به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در هفته ازدواج تسهیلات و خدمات ویژه به جوانان شهرستان آباده ارائه شود.

آموزش رایگان اولیای دانش‌آموزان در مورد ازدواج جوانان و فعال‌سازی سایت اداره از سوی آموزش و پرورش، اهدای جهیزیه رایگان به مزدوجین نیازمند در هفته ازدواج از سوی هلال احمر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ رایگان ازدواج در مساجد و دانشگاه‌ها، برگزاری شورای پژوهشی بررسی مشکلات ازدواج جوانان با همکاری دادگستری، دانشگاه، بهزیستی، امور زندان‌ها و آموزش و پرورش، مشاوره رایگان ازدواج و تخفیف آزمایش ژنتیک در هفته ازدواج از سوی اداره بهداشت از جمله مصوبات این ستاد بود.

همچنین انجام تبلیغات شهری و درج پیام‌های ازدواج در سطح شهر، دعوت از سخنرانان برجسته کشوری برای بیان معیارهای صحیح ازدواج به جوانان از سوی شهرداری، آگاه‌سازی جوانان در حلقه‌های صالحین بسیج، اعزام مبلغان در اردوهای جهادی با رویکرد ازدواج، ارائه خدمات مشاوره رایگان ازدواج به جوانان در هفته ازدواج از سوی بهزیستی دیگر برنامه‌های مصوب هفته ازدواج شهرستان آباده بود.

بنابر این مصوبات شهرداری آباده نیز موظف به ارائه تخفیف پروانه ساخت مسکن به جوانان مزدوج در هفته ازدواج شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ازدواج از سوی اداره ارشاد شهرستان، تدوین سند بومی ازدواج شهرستان آباده و برگزاری جشن ازدواج ویژه جوانان موفق شهرستان با همکاری دستگاه‌های متولی از دیگر مصوبات اولین ستاد ساماندهی ازدواج جوانان شهرستان آباده بود.

انتهای پیام/ 2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول