اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت خبر داد

راه‌اندازی حوزه علمیه با ظرفیت 2 هزار طلبه در جیرفت

امام جمعه جیرفت گفت: یکی از نخستین مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب استان راه‌اندازی حوزه علمیه با ظرفیت 2 هزار طلبه و 100 نفر کار و هیئت علمی برای جنوب با مرکزیت جیرفت است که اگر راه‌اندازی شود یک مرکز بزرگ دین‌پژوهی می‌شود.

راه‌اندازی حوزه علمیه با ظرفیت 2 هزار طلبه در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین عزاداری رئیس مذهب شیعه در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان جیرفت اظهار داشت: امام صادق (ع) از فرصت مناسبی که در جامعه قدرت در حال انتقال از بن‌العباس به بنی‌امیه بود به خوبی استفاده کرد و مهم‌ترین کار را که نشر معارف اسلامی در ابعاد مختلف بود، انجام داد.

وی افزود: کارهای فراوانی می‌توان در جامعه انجام داد اما اگر نگاه به سیره ائمه(ع) و بزرگان دینی که رهبر و راهبر و مقتدای ما هستند، کنیم بهتر می‌توانیم به وظایف خود آشنا شده و آن را عمل کنیم‌، امام صادق (ع) در آن فرصت دانشگاهی را در مدینه برپا کردند و دروس مختلف را در آن مجموعه پایه‌گذاری و تدریس کرد.

عسکری با اشاره به تدریس علوم مختلف مانند فقه، اصول، فلسفه و تفسیر، طب و غیره تصریح کرد: اگر سابقه مسائل بسیاری را در حوزه معارف دینی جستجو کنید به زمان امام صادق (ع) می‌رسید، ایشان آن چنان درخشید و در جوامع ظاهر شد که بزرگان تشیع و اهل تسنن نتوانستند، فضیلت این خورشید فروزان آسمان امامت و ولایت را انکار کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به تاریخ پیدایش فقه حنفی، شافعی، حنبلی و جعفری نگاه کنید قبل از امام صادق (ع) هیچ یک از این مذاهب نیست، بعضا شاگرد امام صادق (ع) و یا شاگرد شاگرد امام صادق(ع) بودند، چیزهایی آموختند و مذاهب جدید را ایجاد کردند.

امام جمعه جیرفت گفت: ائمه دیگر هم همین علم را دارند اما این فرصت را پیدا نکردند، نه اینکه دیگر ائمه این علم را نداشتند، امام صادق (ع) در فرصتی که پیدا کرد به نشر معارف اسلامی پرداخت لذا به مذهب ما می‌گویند جعفری چون مذاهب مختلف در دوره امام صادق (ع) شکل و پا گرفتند، این سفره را امام صادق (ع)  انداخت و تشنگان معارف اسلامی را از مشرب علمی اندیشمندانه خود سیراب کرد.

عسکری ابراز داشت: عامل بسیاری از فسادها، انحراف‌ها، نابسامانی‌ها، خطاها و گناهان بشر زیر سر جهالت و نادانی است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در جامعه خود نیاز داریم یک بسیج دین‌پژوهی است، متذکر شد: باید تمام مردم آموزه‌های دینی را یاد بگیرند.

عسکری با بیان اینکه جنوب کرمان مردم خوبی دارد اما از نظر مسائل دین‌پژوهی ضرورت دارد در اینجا این کار انجام شود، افزود: در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از مرکز استان جدا شد یکی از نخستین مصوبات راه‌اندازی حوزه علمیه با ظرفیت 2000 طلبه و 100 نفر کار و هیئت علمی برای جنوب با مرکزیت جیرفت است که اگر این مهم راه‌اندازی شود یک مرکز بزرگ دین‌پژوهی می‌شود.

وی گفت: همچنین حوزه علمیه سفیران هدایت که مقام معظم رهبری فرمودند یک کار کوتاه مدت است، ما امروز نیاز به این معنا داریم.

عسکری با بیان این مطلب که همان‌گونه که بسیج خط‌ شکنی می‌کند پیروان راستین امام صادق (ع) باید خط شکنی کنند، خاطر نشان کرد: به جای هزینه‌های آنچنانی بیایید برای جا‌هایی که معارف دین گفته می‌شود هزینه کنید.

وی ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها را نادانی ذکر کرد و اظهار داشت: آن چنان که پیامبران گرفتار می‌شدند که قرآن این‌ها را آورده است تا ما آگاه شویم، همچنین در روایتی از امام علی (ع) داریم که هیچ کس به خاطر نادانی سربلند نشد ، هرکس به جایی رسید از مجرای علم و دانش بود.

عسکری با بیان اینکه ریشه برادرکشی‌ها، بدحجاب‌ها‌، بی‌حجابی‌ها‌، بی‌عفتی‌ها، اعتراض‌ها و نا‌هنجاری‌ها نادانی است افزود: امام صادق (ع) ریشه تمام بدی‌ها را زد و کلاس علم را برای مردم گذاشت، راه امام صادق (ع) را برویم، یکی از راه‌ها این است که دنبال دانشی باشیم که به زندگی ما نفع می‌رساند.

انتهای پیام/80002/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول