اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

حوزه‌های علمیه گچساران به تحولی اساسی نیاز دارد

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان از نیاز حوزه‌های علمیه گچساران به تحولی اساسی سخن گفت.

حوزه‌های علمیه گچساران به تحولی اساسی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست این هفته نماز عبادی - سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به کسب مراحل نجات‌بخش تقوا، پرهیزکاری و اجتناب از گناهان و نافرمانی‌های خداوند با اشاره به بخشی از خطبه‌های امام علی(ع) در زمینه زبان و آداب سخن گفتن اظهار کرد: مؤمنان افرادی هستند که در هنگام سخن گفتن احتیاط کرده و بعد از تفکر درباره موضوعی سنجیده سخن می‌گویند.

وی با بیان این‌که مؤمنان باید دقت کنند که اگر سخن گفتن در حوزه‌ای سود یا ضرری ندارد، از سخن گفتن پرهیز کنند، افزود: امام علی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود فرموده‌اند که همان‌گونه که مردم در راه حفظ اموالی از جمله طلا و نقره‌جات خود دقت و تلاش می‌کنند باید در راه حفظ زبان خود نیز نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

حجازی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر جهان بشریت محمد مصطفی(ص) فرموده‌اند که در آخرت زبان نسبت به دیگر اعضا و جوارح انسان مورد عذاب شدیدتری قرار می‌گیرد.

امام جمعه گچساران تأکید کرد: اگر انسان‌ها زبان خود را کنترل کنند، هیچ گونه مشکل و هتک حرمتی به دیگران وارد نمی‌شود و در آن جامعه تهمت، جنگ و جدل و اختلافی وجود نخواهد داشت.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته این شهرستان با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور یازدهم و هیئت دولت ابراز کرد: مقام معظم رهبری دار این دیدار تلاش برای برطرف کردن مشکلات زندگی و ایجاد رفاه مناسب شهروندان را از برنامه‌های دولتمردان کردند.

حجازی بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین تلاش برای تولید بیشتر و رشد اقتصادی و برطرف کردن معضل بیکاری را از دیگر برنامه‌های دولت جدید برشمردند و بر این موضوع تأکید کردند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر تلاش برای افزایش سطح علمی کشور تأکید کردند به این معنی که نسل جوان ایران اسلامی باید در تمامی حوزه‌های علمیه، دانشگاه و مدارس عالم باشند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه گچساران یادآور شد: حوزه‌های علمیه گچساران دچار مشکلات زیادی بوده که این موضوع در چندین جلسه با اساتید در راستای افزایش سطح علمی در میان گذاشته شده است.

امام جمعه گچساران با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه این شهرستان تحولی اساسی لازم است، عنوان کرد: اما اساتید حوزه مشکلاتی را بیان کردند که حل این مشکلات وظیفه مؤمنان است.

وی ادامه داد: اگر قصد آوردن استاد حوزه را داشته باشیم، استاد خانه می‌خواهد که حوزه علمیه قدرت پرداخت اجاره خانه وی را ندارد.

حجازی اولویت نخست سهم امام  را حوزه علمیه دانست و اظهار کرد: اگر حوزه تعطیل شود  تمام جامعه تعطیل می‌شود، اگر حوزه نتوانست عالم عامل تربیت کند، تار و پود جامعه از هم خواهد گسست.

وی تأکید کرد: اگر حوزه عالم مقتدر تربیت کرد، وضعیت معیشتی مردم توسط وی درست می‌شود، اگر در شهری حوزه علمیه اساتید علمی و اخلاقی داشته باشد، در اندیشه مسئولان، دانشگاه، صنعت، کشاورزی و دیگر حوزه‌های آن شهر تحول ایجاد می‌شود.

امام جمعه گچساران ابراز کرد: اگر امروز جامعه ما مشکل دارد به دلیل میدان ندادن به عالمی است که تعمق در نهج‌البلاغه داشته است.

انتهای پیام/82014/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول