اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد

افزایش تلاش حوزه‌های علمیه و آموزش ‌و ‌پرورش برای راه‌اندازی مدارس امین

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح مدارس امین فعالیت حوزه‌های علمیه با آموزش ‌و‌ پرورش گسترش می‌یابد.

افزایش تلاش حوزه‌های علمیه و آموزش ‌و ‌پرورش برای راه‌اندازی مدارس امین

حجت‌الاسلام محمد‌جواد‌ قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام‌ معظم‌ رهبری در مورد تربیت نسل‌ جوان و آشنایی با دین و رهایی از غرب‌زدگی، در این راستا اقدام به راه‌اندازی مدارس امین در استان آذربایجان غربی شد.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی مدارس امین در این استان، تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان، استفاده از ظرفیت‌ها و توان حوزه‌های علمیه در مسائل دینی و فرهنگی، بهره‌مندی از راهکار‌های اجرای سند ‌بنیادین آموزش‌ و ‌پرورش، شناسایی استعدادهای مناسب و ایجاد انگیزه جهت ورود به مسائل دینی فرهنگی است.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان این مطلب که با آغاز سال‌ تحصیلی جدید بیش از دو هزار نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه در مدارس امین استان مشغول تحصیل می‌شوند، اذعان داشت: این مدارس با همکاری آموزش ‌و ‌پرورش و حوزه‌ علمیه به صورت هیئت امنا راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: همه بسته‌ها و اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در استان با تفاهم‌نامه‌ای که بین حوزه‌های علمیه استان و آموزش ‌و‌ پرورش استان منعقد شده، انجام گرفته است.

قهرمانی با اشاره به این مطلب که به همت مدیریت مرکز علمیه دو مدرسه در خوی، چهار مدرسه در میاندوآب و دو مدرسه در ارومیه راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: دانش‌آموزان پذیرش‌ شده در مدارس امین علاوه بر یادگیری دروس روزانه، مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی را در سطح‌های بالاتر با حضور کارشناسان و فارغ‌التحصیلان علوم دینی که دوره‌های ویژه را در سطوح مختلف از حوزه‌های علمیه طی کرده‌اند، فرا می‌گیرند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مدارس امین می‌تواند گام مؤثری در جهت انجام رسالت تربیتی و تهذیبی حوزه‌های علمیه بوده و برای رشد همه جانبه علمی و دینی کشور مؤثر واقع شود.

وی در پایان بیان داشت: امسال برای نخستین سال دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس امین پذیرش شده‌اند و با اجرای این طرح همکاری حوزه‌های علمیه با اداره آموزش‌ و ‌پرورش گسترش یافته است.

انتهای پیام/61009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول