اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه برگزاری یادواره شهدای بیجار

شهادت اوج قله کمال است

شهادت اوج قله کمال است، درجه‌ای بزرگ است که خداوند آن را فقط به بندگان شایسته خود عطا خواهد کرد.

شهادت اوج قله کمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.

شهادت شور آزادی، شور از قفس رستن و عدالت‌خواهی و حق را ستودن است. شهادت پاسخ خون بر پیغام آزادی و صحنه حق بر اعلام آزادی است. شهادت چشمه جوشان ایمان و زینت راه قرآن است.

شهادت فوزی عظیم است که نصیب همه کس نخواهد شد. شهادت درجه‌ای بزرگ است که خداوند آن را فقط به بندگان شایسته خود عطا خواهد کرد. به راستی این قلب‌های نورانی، این د‌ل‌های سیقل‌یافته و این سینه‌های آکنده از عشق و ایمان از همه چیز گذشته و از خود بریدند و در طلب او شتافتند و به او پیوستند.

جوانان بیجاری آمده‌اند در تاریخ سفر کنند و تاریخ مظلومیت شهدا را یک بار دیگر ورق بزنند. جوانان بیایید پا به پای تاریخ «جای پای» شهدا را بر روی جاده مظلومیت دنبال کنیم و ببینیم انتهای این جاده به کجا ختم می‌شود و آیا اصلا این جاده را انتهایی هست یا نه؟

بیایید تازیانه مظلومیت را بر چهره نورانی شهیدان روشن‌تر کنیم و زخم‌های کهنه‌شان را همچون بذر در دشت فریاد بیفشانیم تا شاید روزی انسانیت خواب آلوده از خواب هزاران ساله خود چشم بگشاید و به آبیاری این دشت کمر همت ببندد و به باغبانی نهالی بنشیند که روزی سر ازاین خاک بر خواهد آورد.

امروز از کنار حسینه شهرمان که عبور می‌کردم جوانان بسیجی و سربازان و سپاهیان همه و همه در تدارک برپایی یادوآره 450 شهید والامقام تلاش می‌کردند یکی آذین‌بندی، آن یکی نصب پلاکارد و پرچم در این خصوص و... خلاصه شور جوانان برای تجدید میثاق با شهدا وصف ناشدنی است.

گویا جوانان بیش از هر کسی واقف به برکت و اهمیت شهدا و دریافت اهدف و آرمان‌های آنها هستند.

علیرضا سرباز وظیفه‌ای که در حسینیه حضور داشت در پاسخ به این سوالم که چرا اینجا هستی گفت: ارادت و اعتقاد به شهدا موجب حضورم در این مراسم شد.

وی در ادامه گفت: ما جوانان با آمدن در این یادواره نشان خواهیم داد همواره پایبند آرمان‌های شهدا هستیم.

این جوان بیجاری بیان کرد: در اهمیت حضور ما جوانان در این یادواره همین بس که خاری است بر چشم دشمنان ایران اسلامی.

آری. حضور جوانان در شرایط امروز جهان که تمام تلاش دشمنان بر جنگ فرهنگی و نفوذ به باورهای دینی و ملی مسلمانان به ویژه نسل جوان متمرکز است، زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا یک ابزار بسیار قوی و مستحکم برای حفظ اعتقادات و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شهدا با نثار خون پاک خویش از وجب به وجب خاک این مملکت دفاع کرده و نگذاشتند ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست بیگانگان بیافتد لذا در شرایط حاضر که دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی و اخلال در امور کشور هستند، وظیفه آحاد مردم و مسئولان این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان نهادینه کنند.

یادواره‌های شهدا بستر بصیرت‌افزایی

فرمانده سپاه بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن گرامیداشت 450 شهید شهرستان بیجار و شهدای والامقام ایران اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا برای افزایش آگاهی نسل جوان گفت: یادواره شهدا تلنگری برای مردم و مسئولان است.

سیدحسن محمودی اظهار داشت: اقتدار و استقلال این نظام مرهون خون شهدا، تحمل رنج‌‌ها و مشقت‌‌های رزمندگان، صبر و استقامت خانواده‌‌های معظم آنان است.

وی با اشاره به اهمیت یادواره‌های شهدا در افزایش آگاهی نسل جوان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا از راهکارهای بصیرت‌افزایی در بین جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است که بر ادامه راه شهدا در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده تلاش کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دومین یادواره 450 سرداران و شهدای والا مقام بیجار، گفت: برای زنده ماندن و جریان داشتن اهداف و ارزش‌هایی که شهدای والامقام و خانواده‌های معظم آنان تمام هستی خود را به پای آن نثار نمودند لازم و واجب است که همواره مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باشکوه هر چه تمام‌تر توسط تمامی مردم و دستگاه‌ها و نهادها برگزار گردد.

وی گفت: خوشبختانه ادارات شهرستان بیجار در برگزاری این یادواره تاکنون همراهی‌های لازم را انجام داده‌اند و این نشان از ارادت خطه گروس به شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

محمودی بار دیگر بر اهمیت جایگاه شهدا اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان باید قدر این گونه محافل را بدانند چرا که امروزه باتوجه به اینکه دنیای استکبار در رأس آن آمریکا، هرگونه تحرکات در دنیا علیه آنان را از ناحیه ایران می‌داند و جرأت نگاه چپ انداختن به این کشور را ندارد و این فقط به برکت خون شهدا و وجود فرهنگ ایثار و شهادت ملت جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/79015/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول