اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

شکافتن لایه‌های اتم و آزاد کردن انرژی برگرفته از دیدگاه امام صادق است

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: در مراکز علمی دنیا ثابت شده که نظریه دیدگاه اتم، شکافتن لایه‌های آن و آزاد کردن انرژی بی‌نهایت نهفته در آن از دیدگاه ذره و اتم امام جعفر صادق(ع) گرفته شده است.

شکافتن لایه‌های اتم و آزاد کردن انرژی برگرفته از دیدگاه امام صادق است

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته علمی تاریخ بشر است که توانست در زندگی خود نخستین و بزرگترین دانشگاه بشری را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در دانشگاه خود بیش از 4 هزار نفر محقق، پژوهشگر و شاگرد ممتاز در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف تربیت کرد و وی از قوت علمی، تشخیص، درک و فهم عمیق از دین و معارف دینی برخوردار بود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت:‌ دانشمندان بزرگ از ادیان الهی دیگر اعم از مسیحیت،‌ یهودیت و حتی دانشمندان نحله‌های فکری غیر الهی در تلاش بودند تا از محضر علمی امام صادق(ع) بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) وارث علم انبیا، برخوردار از مقام و منصب الهی امامت بود و همچنین با منبع علم الهی ارتباط داشت.

انصاری بویراحمدی عنوان داشت: پیشوای ششم شیعیان در تمام زمینه‌ها و تخصص‌ها دارای دیدگاه‌های برتر و والایی بود، به گونه‌ای که برخی اکتشافات و اختراعات بشری پس از او؛ برگرفته از افکار بلند و دیدگاه‌های علمی ایشان بوده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال؛ در مراکز علمی دنیا ثابت شده که نظریه دیدگاه اتم، شکافتن لایه‌های آن و آزاد کردن انرژی بی‌نهایت نهفته در آن از دیدگاه ذره و اتم امام جعفر صادق(ع) گرفته شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه عموم مردم با طرح سوالات و مشکلات علمی خود از آن امام بهره‌مند می‌شدند گفت: دوست و دشمن معترف بودند که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بزرگترین متفکر قرن و تاریخ خود و از همه تخصص‌های به‌روز عالم بهره‌مند بودند.

وی یادآور شد: مکتب تشیع همان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و با عنایت به اینکه امام جعفر صادق(ع) امام شیعیان بود، توانست چنان معارف و علوم متعالی اسلام را شرح، تحلیل و نقد کند که هیچ گونه ابهامی در تمام ابعاد علوم اسلامی و شیعی بی‌جواب نماند.

انصاری بویراحمدی خاطرنشان کرد: شاگردان پیشوای ششم شیعیان از برجستگان و ستارگان علمی آن دوران بودند و به احیا، گسترش و رونق مسائل شیعی پرداختند.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول