اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میزبانان آزادی و تختی فاتحان جدال سرخابی

فولاد باخت و صدرنشین ماند / آبروداری استقلال صنعتی از فوتبال خوزستان

در هفته هفتم لیگ برتر فولاد با وجود شکست صدرنشین ماند و استقلال صنعتی از آبروی فوتبال خوزستان دفاع کرد.

فولاد باخت و صدرنشین ماند / آبروداری استقلال صنعتی از فوتبال خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شمارگان لیگ برتر در فصل سیزدهم از هفته هفتم خود نیز گذشت تا نیمی از نیم فصل این رقابت ها به کار خود پایان دهد.

در هفته‌ای که آبستن حوادث و اتفاقات جالبی بود و بعضاً نتایج غیرقابل پیش‌بینی در آن رقم خورد در مجموع 24 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا با میانگین سه گل در هر بازی تقریباً هفته پرگلی را در لیگ برتر شاهد باشیم.

حساس‌ترین دیدارهای این هفته از رقابت‌ها را دو تیم پرطرفدار پایتخت‌ در برابر نمایندگان قرمز و آبی خوزستان برگزار کردند.

دیدارهایی که در نهایت به سود میزبانان رقم خورد تا صدر جدول دست نخورده باقی بماند.

 

*فولاد باخت و صدرنشین ماند

یکی از بازی‌های مهیج هفته هفتم را تیم‌های سرخ‌پوش پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان برگزار کردند.

فولادی‌ها که تا پیش از این مسابقه با 15 امتیاز صدر جدول رد‌ه‌بندی مسابقات را در اختیار داشتند برای تداوم صدرنشینی به دنبال امتیازات این دیدار بودند.

این تیم که با پنج برد پیاپی رکوردی تازه برای خود در این فصل رقم زده بود درصدد تداوم روند نتیجه‌گیری خود در رقابت‌های این فصل بود.

نتایج درخشان فولادی‌ها درهفته‌های اخیر در کنار ارائه بازی‌های زیبا موجب شده بود تا هواداران این تیم انتظار نتیجه‌گیری این تیم در برابر پرسپولیس در آزادی را داشته باشند.

در سوی دیگر نیز شاگردان علی دایی با توجه به شکست هفته قبل در برابر نفت تهران عزم خود را برای پیروزی در این مسابقه جزم کرده بودند.

دایی نیز پیش از این بازی نیز تاکید کرده بود که در دیدار با فولاد پرسپولیس متفاوتی را خواهد  دید.

بازی مطابق میل فولادی‌ها آغاز نشد و این تیم در حالی که در دقایق ابتدایی مسابقه قرار داشت روی اشتباه مسلم دروازه‌بان و خط دفاعی خود با گل به‌خودی فرزاد حاتمی از حریف عقب افتاد.

در ادامه و چند دقیقه بعد در حالی که فولادی‌ها هنوز از شوک گل اول خارج نشده بودند گل دوم را نیز دریافت کردند تا وضعیت برای این تیم بدتر شود.

این دوگل پایانی بر آغاز طوفانی پرسپولیس‌ در این مسابقه بود و کم‌کم بازی به سمت میانه‌های میدان کشیده شد.

فولادی‌های که در این دیدار هیچ نشانی از تیم صدرنشین هفته‌های اخیر را نداشتند با وجود نیاز به گل نتوانستند موقعیتی را روی دروازه حربف ایجاد کنند.

در نیمه دوم نیز بازی نیز فولادی‌ها موقعیت‌های نصف ونیمه‌ای را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما در ضد حملات چند بار اسیر شدند و در نهایت با گل سید صالحی پرسپولیس به گل سوم نیز رسید.

در ثانیه‌های پایانی وقت اضافی نیز اسماعیل شریفات بار دیگر تخصص خود در گلزنی به پرسپولیس را نشان داد تا سرخ‌پوشان اهوازی یکی از گل های خورده را جبران کنند و بازی در نهایت با حساب سه بر یک به سود قرمزپوشان پایتخت پایان پذیرد.

فولاد هرچند در این دیدار بازی پرانتقادی را به نمایش گذاشت اما با وجود پذیرش این شکست و به لطف نتایج دیگر مسابقات این هفته همچنان به صدرنشینی خود ادامه داد.

در آن سو پرسپولیس نیز با این برد هم باردیگر به جمع مدعیان اضافه شد و هم به یک پیروزی روحیه‌بخش در آستانه دربی حساس روز جمعه دست یافت.

در هفته هشتم لیگ برتر و در روز پنج‌شنبه 14 شهریور ماه از ساعت 19 فولاد در اهواز میزبان ذوب‌آهن است و پرسپولیس نیز روز جمعه 15 شهریور در داربی حساس پایتخت به ماف استقلال خواهد رفت.

 

* آبروداری استقلال صنعتی از فوتبال خوزستان

آخرین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ را دو تیم هم‌نام استقلالی برگزار کردند.

در این دیدار که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد استقلال صنعتی خوزستان میزبان استقلال تهران بود.

آبی‌های صنعتی در شرایطی پای به این دیدار گذاردند که در هفته‌های اخیر نتایج ناامید‌کننده‌ای را گرفته و صدای برخی هواداران خود را نیز درآورده بودند.

از سوی دیگر نیز باتوجه به شکست روزقبل فولاد در برابر پرسپولیس تیم استقلال صنعتی درصدد کسب امتیاز از دیگر تیم پایتخت‌نشین بود تا برای فوتبال خوزستان آبروداری کند.

علاوه بر این پیروزی استقلال صنعتی در این دیدار می‌توانست این تیم را از بحران خارج کند و شکست نیز وضعیت عبدالله ویسی را در این تیم متزلزل می‌کرد.

به همین دلیل استقلال صنعتی با انگیزه‌‌های بسیاری وارد این دیدار شد.

اما درسوی دیگر زمین نیز استقلال تهران قرار داشت، تیمی که تا پیش از این دیدار همه بازی‌های خارج از خانه خود را با برد پشت‌سر گذاشته بود.

این تیم که در هفته‌های اخیر پیروز مطلق بازی‌های داخلی و خارجی بود باتوجه به شکست تیم‌های فولاد و نفت تهران در بازی‌های این هفته درصدد کسب نتیجه و صدرنشینی در این رقابت‌ها بود.

بازی نیز با برتری استقلال تهران آغاز شد و این تیم چند موقعیت را بر روی دروازه حریف خود ایجاد کرد.

اما در دقیقه 37 و روی اشتباه مدافعان استقلال تهران در دفع توپ این تیم استقلال صنعتی بود که توسط عادل کلاه‌کج به گل برتری دست یافت.

در نیمه دوم و در دقیقه 75 نیز در حالی استقلال تهران برای جبران نتیجه روبه جلو بود تیم استقلال صنعتی رو یک ضد حمله و با اتکا به سرعت مهاجم خود علی بیگدلی موفق شد برای بار دوم دروازه سد مهدی رحمتی را باز کند.

این تتیجه تاپایان بر بازی حکم‌فرما ماند تا استقلال صنعتی پس از شش هفته باردیگر طعم پیروزی را بچشد وشاگردان عبدالله ویسی خود را از بحران خارج کنند.

در سوی دیگر استقلال تهران با قبول این شکست هم از صدرنشینی محروم شد و هم در آستانه بازی حساس روز جمعه در برابر پرسپولیس تا حدود دچار حاشیه شود.

هم‌اکنون و در پایان هفته هفتم تیم استقلال تهران با 14 امتیاز در رده دوم است و استقلال صنعتی نیز با هشت امتیاز و دو پله صعود نسبت به هفته قبل در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

استقلال صنعتی خوزستان در هفته هشتم روز پنج‌شنبه میهمان گسترش فولاد تبریز خواهد بود.

انتهای پیام/72008/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول