اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش استثنایی اصفهان خبر داد

تحصیل یک درصد دانش‌آموزان اصفهان در آموزش و پرورش استثنایی

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: یک درصد از دانش‌آموزان این استان در آموزش و پرورش و مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

تحصیل یک درصد دانش‌آموزان اصفهان در آموزش و پرورش استثنایی

سعید ادیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان تحصیل‌کننده در مدارس استثنایی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار و 50 نفر در 170 مدرسه آموزش استثنایی مستقل و غیر‌مستقل موجود در سطح استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه البته 95 مورد از این مدارس از آموزشگاه‌های مستقل هستند، اضافه کرد: مدارس غیر‌مستقل از مدارس عادی است و هر ساله درصدی از دانش‌آموزان استثنایی زیر پوشش آموزش‌های این مدارس قرار می‌گیرند.

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هفت گروه دارای معلولیت در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان نا‌شنوا، نا‌بینا، معلولان جسمی، حرکتی، دو‌معلولیتی، اوتیسم، کم‌توان ذهنی و معلولان دارای اختلالات یادگیری این هفت گروه را تشکیل می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه براساس آمار‌های جهانی 10 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: البته این آمار در اصفهان با آمار‌های جهانی متفاوت است و در استان اصفهان نسبت به آمار‌های جهانی، دانش‌آموزان کمتری در این مدارس تحصیل می‌کنند.

ادیب با اشاره به تعداد دانش‌آموزانی که هر ساله در مدارس استثنایی موجود در سطح استان جذب می‌شوند، ادامه داد: یک درصد از دانش‌آموزان موجود در سطح استان در آموزش و پرورش و مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و هر ساله یک درصد از جمعیت دانش‌آموزان استان در این مدارس جذب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان استثنایی باید از امکانات اختصاص داده شده به دانش‌آموزان عادی برخوردار باشند، اذعان داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش در سطح استان عدالت آموزشی و پرورشی را نسبت به دانش‌آموزان استثنایی رعایت کرده است.

انتهای پیام/63004/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول