اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم:

افکار جهان از اهداف آمریکا در حمله به سوریه آگاه است

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه موجب تنها ماندن آمریکا در اجرای حمله نظامی علیه سوریه شد آگاهی مردم و افکار جهانی نسبت به اهداف خبیثانه آمریکا از این جنگ بود.

افکار جهان از اهداف آمریکا در حمله به سوریه آگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سوریه کشوری مسلمان است که به دلیل نزدیکی به لبنان و حمایت مستقیم از مقاومت چندی است که از سوی تکفیری‌ها مورد حمله داخلی قرار گرفته و ارتش سوریه با قدرت مقابل ایشان ایستاده است و آمریکا برای حمایت از اسرائیل که منافعش در حمایت سوریه از لبنان به خطر افتاده در تلاش است که افکار جهانی را برای حمله نظامی به سمت سوریه متقاعد کند. با توجه به اینکه کشورهای جهان به اهداف پلید این جنگ افروز جهانی آگاه شده‌اند و عدم حمایت خود را از آمریکا اعلام کرده‌اند در این راستا با حجت‌الاسلام محمد حسن ذاکری به عنوان عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم و عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی به گفت‌و‌گو می‌پردازیم.

*سکان کشتی حمله نظامی علیه سوریه را چه کسانی هدایت می‌کنند؟

سناریوی جنگ‌طلبانه در سوریه که توسط کشورهای غربی دنبال می‌شود در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی تدوین شده است و در آن سناریو هجمه به مقاومت لبنان و هر کشوری که از آن حمایت کند محور قرار گرفته است.

*چرا جنگ افروزان جهان کشور سوریه را برای هجمه انتخاب کرده‌اند؟

سوریه دارای جایگاه استراتژیکی خاصی در منطقه است و همان‌گونه که همه می‌دانند این کشور به عنوان حامی حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود و در صورتی که این کشور مورد هجمه قرار بگیرد ایران اسلامی نیز که از حامیان مقاومت است نمی‌تواند کمک‌های خود را به لبنان برساند و به این صورت کام رژیم صهیونیستی بیش از پیش شیرین می‌شود.

‌*چه عاملی موجب اتفاقات اخیر در سوریه است؟

اتفاقاتی که به تازگی در سوریه در حال رخ دادن است تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن هم چیزی غیر از اینکه بخواهند کشورهایی را که حامی مقاومت لبنان هستند را تضعیف کنند و آسیب بزنند، نیست.

*چرا برخی کشورها عدم حمایت خود را از آمریکا در جنگ علیه سوریه اعلام کردند؟

این مسئله که برخی کشورهای هم پیمان، عدم حمایت خود را از آمریکا برای حمله به سوریه اعلام کردند این است که افکار عمومی جهان نسبت به اهداف خبیثانه آمریکا در این جنگ افروزی روشن شد و این روشنگری به نفع هم پیمانان آمریکا نیست به همین دلیل به صورت ظاهری از این اقدام حمایت نمی‌کنند.

*وضعیت منطقه در وقایع اخیر سوریه چگونه ارزیابی می‌شود؟

در حال حاضر سران کشورهای عربی سر در آخور رژیم صهیونیستی دارند و روشن شدن این مسئله موجب می‌شود مردم دنیا علیه سران خائن این کشورها قیام کنند و آنان را از مسند قدرت به زیر بکشند.

*آمریکا در وقایع اخیر سوریه چه نقشی دارد؟

نقش آمریکا در اتفاقات اخیر سوریه بیشتر از یک مجری نیست و آنچه بیشتر موجب تنها ماندن آمریکا در این وادی شد روشن شدن چهره جنگ‌طلبانه آمریکا در حمله نظامی به سوریه بود.

*چرا سوریه برای رژیم صهیونیستی یک خطر محسوب می‌شود؟

سوریه بر نقاط حساس رژیم صهیونیستی به صورت کامل تسلط دارد و به دلیل ارتش قوی که تربیت کرده است توانسته در میدان مبارزه با تکفیری‌ها به پیروزی شایانی دست پیدا کند و به همین دلیل این مسئله زنگ خطری جدی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت ارتش این کشور انجام می‌دهند.

*چه دلیلی موجب شد انگلیس از جنگ علیه سوریه حمایت نکند؟

پشت پرده جنگ علیه سوریه لابی صهیونیستی مطرح است که استعمارگر پیر در طراحی و اجرای نقشه صهیونیستی نقش به سزایی دارد این دو کشور جنگ طلب یار و شریک دیرین همدیگر محسوب می‌شوند و آنچه که اکنون موجب شده از جنگ علیه سوریه حمایت نکند نمای بیرونی سناریویی است که هر لحظه نقش‌های متفاوتی در آن طراحی می‌شود و برای حفظ ظاهر و فریب عام باید چنین اقدامی انجام می‌شد تا بتوانند در پشت پرده اقدامات خبیثانه خود را عملی کنند.

‌*چرا آمریکا بر طبل حمله نظامی بر سوریه در خاور میانه می‌کوبد؟

تمام این وقایع برای محو سازی کشورهایی است که از مقاومت لبنان حمایت می‌کنند و به این صورت در تلاش هستند خاورمیانه جدیدی طراحی کنند که در این راستا حزب‌الله لبنان نشان داده است سد محکمی در مقابل رژیم صهیونیستی است و این مسئله منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

*برای جلوگیری از حمله نظامی علیه سوریه باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟

کشورهای مسلمان باید هم پیمان شوند و ویترینی که کشورهای غاصب به عنوان آزادی خواه در جهان به نمایش گذاشته‌اند را در هم بشکنند و دیوار پوشالی صهیونیستی و حامیانش را تخریب کنند.

========================

گفت‌وگو از: سمانه سادات فقیه سبزواری

========================

 

انتهای پیام/78005/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول