اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در گفت‌وگو با فارس:

جنگ آمریکا با سوریه ویران‌کننده رژیم صهیونیستی است

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر یک جنگ جدی در سوریه آغاز شود، رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

جنگ آمریکا با سوریه ویران‌کننده رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وقایع اخیر سوریه اظهار کرد: آمریکا با موضع‌گیری خود مبنی بر اقدام بدون مجوز شورای امنیت نشان داد تمام شعارهایی که درباره حقوق بشر و رعایت موازین بین‌المللی داشته، شعارهای توخالی است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به هیچ معاهده و مقررات بین‌المللی و حقوق ملت‌ها اعتقادی ندارد و تنها به دنبال منافع تجاوزگرایانه خود و رژیم صهیونیستی است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: تجاورگری و زورگویی آمریکا سبب شده کسانی که همسو با آمریکا بودند تشخیص ‌دهند که جای این نیست که آنچه آمریکا می‌خواهد کورکورانه بپذیرند و همسو با او موضع بگیرند.

وی یادآور شد: برخی کشورها با وجود اینکه در حرکت‌های قبلی همسو با آمریکا بودند، اکنون دولت حاکم و مجالس آنها موضع می‌گیرد و این اقدامات به این معناست که دوران انحصار طلبی آمریکا در صحنه بین‌المللی رو به افول است.

رجبی عنوان داشت: برخی کشورها صریحا موضع مخالف با آمریکا گرفتند و برخی منوط به مجوز سازمان بین‌المللی کردند و این امر حقیقتی را آشکار می‌کند که مردم و ملت‌ها به قدری از این حرکت‌ها انزجار دارند که حتی دولت‌های هم عقیده با آمریکا نیز جرات نمی‌کنند به طور آشکار همسویی با آمریکا را اعلام کنند و لو در پشت پرده با او همسو باشند و چه بسا در آینده با ترفندهایی همسویی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: این امور نشان‌دهنده بیداری و هوشیاری ملت‌ها بوده که به نقطه مطلوب رسیده و نشان‌دهنده این است که دوران، دورانی نیست که هر کاری ابرقدرت‌ها بخواهند انجام دهند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سابقه شکست آمریکا گفت: آمریکا در افغانستان و عراق و هر جایی با این شیوه وارد شد، در باتلاق گیر کرد.

وی ادامه داد: اکنون مشاهده می‌شود که نتایج به زیان آمریکا تمام شده است و کشورهایی که با آمریکا همسو شدند جز از دست دادن نیروی انسانی و خسارت‌های مالی و رسوایی آمریکا چیز دیگری در پی نداشته است.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر چنین اقدامی صورت گیرد سوریه متفاوت با کشورهای دیگر در جنبه معارضان، ملت و دولت سوریه است.

وی عنوان داشت: دولت سوریه در موضع قدرت است و معارضان را به شکست و عقب‌نشیسنی واداشته و مجموعا شرایطی در این کشور وجود ندارد که اگر آمریکا وارد این صحنه شود، به نفع آمریکا یا اسرائیل باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر یک جنگ جدی شود، رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند، زیرا حزب‌الله لبنان و کشورهای دیگر همسو و حامی سوریه هستند و آنچه لازم است انجام می‌دهند و این اقدامات خط بطلانی بر رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس معروف به پیر استعمار است گفت: انگلیس یک کشور استعمارگر و ریاکاری است که درباره موضع‌گیری‌های مخالف و مثبت وی نمی‌توان اظهار نظر کرد.

رجبی عنوان داشت: دولت انگلیس اگر بداند این صحنه‌‌ای است که به سودش تمام می‌شود ممکن است به میدان آید.

وی یادآور شد: ملت و دولت سوریه پایان و نتیجه جنگ سوریه را تعیین می‌کنند و اسرائیل و آمریکا تعیین‌کننده نتیجه نیستند.

انتهای پیام/78003/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول