اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی:

مشکل کمبود اعتبارات در سایه تعامل قابل رفع است

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: مشکل کمبود اعتبارات و نبود امکانات در سایه تعامل قابل رفع است و باید در این سمت‌وسو گام برداشته شود.

مشکل کمبود اعتبارات در سایه تعامل قابل رفع است

علی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بخشی از اطاله دادرسی در دستگاه قضایی آذربایجان غربی به نبود آزمایشگاه سم‌شناسی در پزشکی قانونی استان مربوط می‌شود.

وی افزود: دادگستری استان تعدادی از پرونده‌ها را برای ارائه نظر کارشناسی به این مجموعه ارجاع می‌دهد، که به دلیل نبود آزمایشگاه سم‌شناسی در این استان نمونه‌ها به تبریز فرستاده می‌شود.

طبق گفته افتخاری متهمان ماه‌ها بلاتکلیف در زندان می‌مانند تا جواب آزمایش آن‌ها معلوم شده و قاضی حکمی را مبنی بر محکومیت یا برائت آن‌ها صادر کند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اضافه کرد: نتایج آزمایش‌های آسیب‌شناسی در 14 روز، سلولوژی در دو روز و سایر موارد در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین و به مراجعه‌کننده‌ها ابلاغ می‌شود ولی آزمایش سم‌شناسی ماه‌ها طول می‌کشد.

وی نتیجه اطاله دادرسی را بدبین شدن مردم به سیستم قضایی دانست و اظهار داشت: اقشار مختلف مردم از وجود چنین مشکلات و نبود امکانات لازم بی‌اطلاع بوده و عدم دریافت به موقع پاسخ را حمل بر تخلف و امانتدار نبودن خدمتگذاران خود کرده و به دریافت رشوه توسط قضات، کارشناسان و .. مظنون می‌شوند.

افتخاری از حسن تدبیر استاندار آذربایجان غربی برای رفع مشکلات این مجموعه تقدیر کرد و بیان داشت: استانداری حتی برای اجاره کردن فضایی در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه سم‌شناسی اظهار آمادگی کرد ولی برای عملی کردن این موضوع با موانع قانونی روبه‌رو شدیم.

وی بر لزوم انعکاس درست مشکلات و کمبودها تاکید کرد و اظهار داشت: روابط اداری و تعامل‌ بین‌بخشی و فرابخشی در استان وجود دارد ولی تعامل بین قوا زمانی معنا پیدا می‌کند که با وجود کمبود اعتبارات برای رفع نواقص اساسی اداره‌ها گام برداشته شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی به نگاه مثبتی که نسبت به این مجموعه در بین مقامات استان شکل گرفته است، اشاره کرد و افزود: پیش از این مقامات ارشد استان از حساسیت اقدامات این مجموعه و تاثیرگذاری آن در برقراری عدالت آگاه نبودند.

افتخاری اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلات و محدودیت‌های کاری پرسنل این مجموع آشنا بوده و در راستای رفع آن‌ها به مسئولان این مجموعه یاری می‌رسانند زیرا تبعات منفی نبود تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دامنگیر مردم می‌شود.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول