اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری سقز مطرح شد

راه‌اندازی دفتر پزشکی قانونی در سقز

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دفتر پزشکی قانونی به عنوان یکی از خواسته‌های مردم این شهرستان نام برد و گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری قوه قضائیه است.

راه‌اندازی دفتر پزشکی قانونی در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری سقز با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان در  سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد و محمد جباری رئیس اسبق دادگستری بعد از چهار سال تلاش در این عرصه تودیع و آرش استکی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از راه‌اندازی دفتر پزشکی قانونی به عنوان یکی از خواسته‌های مردم این شهرستان نام برد و تحقق آن را نیازمند همکاری قوه قضائیه دانست.

محسن بیگلری به جایگاه شوراهای حل اختلاف و تاثیرات آن در کاهش آمار برخی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد زمینه و بستر لازم برای انتصاب روحانیان اهل سنت در این شورا به منظور رسیدگی به امورات مذهبی و خانوادگی بر مبنای دستورات مذهبی مردم در شهرستان سقز باید مورد توجه قرار گیرد.

رسیدگی به دعاوی قضایی طبق موازین اسلامی

امام جمعه سقز نیز در این مراسم از اجرای عدالت به عنوان مهم‌ترین رسالت دستگاه قضایی در ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: در ایران اسلامی دستگاه قضایی با توجه به دستورات دین اسلام به شکایات مردم رسیدگی و برهمین اساس نیز احکام را جاری می‌کند.

ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده رسیدگی به دعاوی و نیازهای قضایی طبق موازین اسلامی را مهم‌ترین خواسته مردم از دادگستری و قضات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مردم کردستان پیرو امام شافعی هستند، مسئولان قضایی باید در رسیدگی به دعاوی دینی در دادگستری و شوراهای حل اختلاف از توان و علم علمای آگاه به مسائل دینی و قضایی استفاده کنند.

امام جمعه سقز تصریح کرد: اجرای عدالت مطابق دین اسلام هدف اصلی دستگاه قضایی در ایران اسلامی است و دنبال کردن این هدف قوه قضائیه کشور را از مراجع قضایی سایر کشورها ممتاز کرده است.

افزایش گستردگی چتر خدمات قضایی در کردستان

رئیس‌کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم با اشاره به وظیفه دستگاه قضا در زمینه اجرای عدالت عمل به قانون را از مهم‌ترین وی‍ژگی‌های قضات دادگستری در سطح کشور و استان دانست.

گروسی از مردم کردستان به عنوان مردمانی ولایت‌مدار، همیشه در عرصه و قدرشناس نام برد و اظهار کرد: توطئه‌های شبانه روزی دشمنان برای ایجاد فاصله و شکاف بین مردم این خطه و حاکمیت همواره بی‌نتیجه مانده و مردم کردستان با حضور پررنگشان در صحنه‌های حساس و مهم عمق وفاداری خود را به نظام بارها ثابت کرده‌اند.

وی در ادامه به روند فعالیت دستگاه قضایی در کردستان اشاره کرد و افزود: گستردگی چتر خدمات قضایی در استان همواره رو به افزایش است و رفع اطاله دادرسی، مختومه شدن پرونده‌های قدیمی و راه‌اندازی سیستم الکترونیکی با هدف پیگیری پرونده‌های قضایی مواردی دیگر از مجموعه فعالیت‌های خوب دستگاه قضا در کردستان بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به وضعیت دستگاه قضا در استان و خدمات ارائه شده دستگاه قضا اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت‌های مطلوب و ارتباط صمیمی با مردم موجب افزایش اعتماد آنان به دستگاه قضا شده است.

گروسی در ادامه به وظایف دستگاه قضایی در جامعه اسلامی اشاره کرده و بیان داشتند: قوه قضائیه در جامعه اسلامی وظیفه سنگینی برعهده داشته و همگان، نظام اسلامی را با قوه قضائیه می‌شناسند.

وی از مسئولیت در نظام اسلامی نیز به عنوان امانتی الهی نام برد و بیان داشت: مدیران و مسئولانی که در این نظام فعالیت می‌کنند، باید با کمال دقت و اهتمام در راستای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه توجه به آموزش‌های عمومی و  فرهنگی برای کاهش جرم در جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: با ارائه آموزش‌های مختلف در این حوزه شاهد، کاهش قابل توجه ورودی پرونده به دستگاه قضایی هستیم.

وی بر رعایت اصل بی‌طرفی در رسیدگی به دعاوی توسط قضات تأکید و بیان داشت: قانون برای همه یکسان است و عمل به آن زمینه‌ کاهش بسیاری از اختلافات و جرائم را در جامعه فراهم می‌کند.

استفاده از نگاه فرهنگی برای هدایت ارباب رجوع در دستگاه قضا

فرماندار شهرستان سقز نیز اعتماد مردم به دستگاه قضایی در سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:  مردم به احکامی که از سوی قضات در دادرسی‌ها صادر می‌شود بسیار خوش‌بین هستند.

نادر فخری با برشمردن ماموریت‌های محوله در دستگاه قضایی اظهار کرد: استفاده از نگاه فرهنگی و اجتماعی برای هدایت ارباب رجوع در این دستگاه امری ضروری است.

وی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضایی سقز با ادارات و مردم شهرستان اظهار کرد: جلب اعتماد مردم از سوی دستگاه قضایی نقش مهمی در افزایش احساس امنیت در جامعه دارد.

به گفته وی،  دادگستری شهرستان سقز در کل مجموعه‌ای پویا، سالم و قانونمند است و همین ویژگی، جایگاه آن را در شهرستان بالا برده است.

فرماندار سقز از عدم وجود پزشکی قانونی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: راه‌اندازی پزشکی قانونی در سقز به عنوان دومین شهرستان بزرگ کردستان باید از سوی دستگاه قضایی پیگیری شود.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول