اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

سیستم درمان کنونی به خانواده‌های کم‌بضاعت فشار وارد می‌کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک خانواده منجر به این می‌شود که خدمات حوزه سلامت در جامعه گسترش یابد، چرا که سیستم درمانی کنونی کشورمان به خانواده‌های کم‌بضاعت فشار وارد می‌کند.

سیستم درمان کنونی به خانواده‌های کم‌بضاعت فشار وارد می‌کند

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده باید مسئولان نهادهای مختلف با یکدیگر نهایت همکاری را داشته و بسترهای مورد نیاز اعم از اجتماعی، قانونی و سخت‌افزاری را فراهم کنند.

وی پزشک خانواده را یکی از طرح‌های پیشرفته در راستای خدمت‌رسانی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان دانست و افزود: ساختار سلامت فعلی کشورمان مشکلات زیادی دارد، ‌که این طرح یک گام بلند در راستای ساماندهی حوزه سلامت قلمداد می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عدم حمایت درست از بیماران را یکی از مهم‌ترین ایرادهای نظام سلامت کنونی دانست و ادامه داد: فلسفه شکل‌گیری بیمه حمایت از بیماران به ویژه خانواده‌های کم‌بضاعت است،‌ ولی این حمایت به شکل درست انجام نمی‌گیرد.

وی هزینه‌های سنگین حوزه سلامت و عدم حمایت درست و کامل از بیماران را ارمغان بخش سلامت برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها دانست و بیان داشت: خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت در صورت مراجعه به مراکز درمانی بیش از سایر افراد دچار مشکل می‌شوند.

فتاحی طرح پزشک خانواده را یک گام بلند در راستای حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت دانست و اظهار داشت: چنانچه بسترهای لازم برای اجرای این طرح فراهم شود، اقشار مختلف جامعه از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول