اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با استاد خطاطی

نبود فضا و کمبود امکانات هنر خوشنویسی را به مخاطره انداخته است

استاد هنرهای خوشنویسی اصفهان با اشاره به عوامل مخاطره‌آمیز هنر خوشنویسی گفت: امروزه نبود فضا و کمبود امکانات از عواملی‌ هستند که هنر خوشنویسی را به مخاطره انداخته‌اند.

نبود فضا و کمبود امکانات هنر خوشنویسی را به مخاطره انداخته است

رمضان‌علی سلطانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه از کلاس چهارم دبستان علاقه‌مند به علم و هنر خوشنویسی بوده‌ام، اظهار داشت: بیشتر از 58 سال است که من هنر خوشنویسی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کردم.

وی با اشاره به اسامی چند تن از اساتید خود در زمینه هنر خوشنویسی افزود: اساتیدی همچون آقایان اخوین، امیرخانی و فضائلی از کسانی بوده‌اند که بنده در زمینه هنر خوشنویسی در کنار آنها کسب فیض کردم.

استاد هنرهای خوشنویسی اصفهان با بیان اینکه دارای مدرک لیسانس علوم آزمایشگاهی از دانشگاه اهواز هستم، ادامه داد: به مدت چندین سال به‌صورت تئوری و عملی در شرکت نفت آبادان مشغول خدمت بوده‌ام و سپس به عنوان تکنولوژیک درجه یک به مدت 20 سال تا زمان بازنشستگی مشغول خدمت بوده‌ام.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیل و عضو کتابت انجمن خوشنویسان ایران هستم، متذکر شد: همچنین دارای مدرک فوق‌ممتاز بعد از گذراندن آخرین آزمون خوشنویسی هستم و دارای درجه استادی خط نستعلیق بعد از گذراندن امتحان هستم که اثرات بنده در فضای مجازی موجود است.

سلطانیان با بیان اینکه از اولین همایش قرآن در یک روز مفتخر به دریافت لوح و تندیس این همایش شدم، تاکید کرد: دریافت لوح و نشان یاور هنر از اداره ارشاد خوزستان، دریافت لوح تقدیر به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی به نام فراق یار، در سال 1386 همراه با لوح تقدیر از سوی استاندار خوزستان، احراز مقام اول در زمینه نستعلیق و همچنین جز منتخبان استان خوزستان در زمینه هنر خوشنویسی از دیگر افتخارات بنده بوده است.

وی با بیان اینکه از اعضا تیم ماه‌نامه پژواک شهر بوده‌ام، تصریح کرد: چاپ اثر این‌جانب در کتاب خوشنویسان ایران در سال 80 و شرکت در همایش انجمن خوشنویسان ایران و جهان در تهران که با سه هزار و 100 اثر از 30 کشور جهان برگزار شد از دیگر فعالیت‌های من بوده است.

این استاد با بیان اینکه در 1379 داور جشنواره خوشنویسی امام علی در ایذه بوده‌ام، خاطرنشان کرد: شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی در چندین شهر کشور به‌صورت انفرادی و جمعی و همچنین دریافت لوح تقدیر به عنوان بازبین جشنواره ماهشهر در 1384 از دیگر افتخارات به دست آمده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مدرس انجمن خوشنویسان شاهین‌شهر هستم، ادامه داد: تاکنون شاگردان زیادی را تربیت کرده‌ام که حتی بعضی از این شاگردان به درجه استادی در زمینه این هنر گران‌بها دست پیداکرده‌اند.

سلطانیان با اشاره به سایر افتخارات خود در زمینه هنر خوشنویسی تصریح کرد: یکی دیگر از آثار در حال چاپ بنده کتابی به نام زندگی خوشنویسان ایران با همکاری آقای گلکارزاده است.

وی با بیان اینکه دارای 65 سال سن هستم، ادامه داد: منزل مسکونی من در شهرستان شاهین‌شهر تبدیل به یک موزه از آثار هنری‌ام شده و با پشتیبانی و حمایت مسئولین از هنرمند است که هنر و هنرمند شوق و ذوق دیگری پیدا می‌کند،لذا نبود فضا و کمبود امکانات مناسب در سطح شهرستان برای ادامه فعالیت از عواملی‌اند که امروزه هنر را خوشنویسی را به مخاطره انداخته‌اند.

انتهای پیام/63023/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول