اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی تاکید کرد

پرهیز از گسترش بیشتر تشکیلات اداری حوزه‌های علمیه

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تشکیلات اداری حوزوی نباید وسیع‌تر از میزان کنونی شود و باید به توسعه فعلی بسنده کرد و از این پس به کیفیت امور توجه شود تا مدرس، طلبه و مبلغ خوب تربیت شود.

پرهیز از گسترش بیشتر تشکیلات اداری حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با بیان اینکه مدیریت در حوزه نباید با مادیات گره بخورد اظهار کرد: اگر حوزه‌ها خود را اصلاح کنند و با ایمان به جلو بروند می‌توانند با سایر مراکز هم رقابت کنند.

وی افزود: مدیران حوزوی باید رنگ خدایی به کار خود بزنند و تمام تلاششان باید اتکا به عنایات حق تعالی و توسل به اهل بیت(ع) باشد؛ نمی‌توان روحانی بود و مادیات را هم ملاک قرار دارد زیرا در این صورت دچار نفاق می‌شویم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مشی مدیران و اساتید تاثیر فراوانی بر روی طلاب دارد گفت: شیوه زندگی و تدریس اساتید و نحوه مدیریت مدیران باید به گونه‌ای باشد که طلاب نحوه صحیح زندگی طلبگی را بیاموزند.

وی اضافه کرد: تشکیلات اداری حوزوی نباید وسیع‌تر از میزان کنونی بشود و باید به توسعه فعلی بسنده کرد و از این پس به کیفیت امور توجه شود تا مدرس، طلبه و مبلغ خوب تربیت شود.

استادی با تاکید بر اولویت‌بندی پیشنهادات به مرکز مدیریت و مدیران عالی حوزه‌ها تصریح کرد: هر مدیر و معاونی باید مسائل مربوط به خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: به جای احداث مدارس جدید می‌توان کمبودها و نیازهای مدارس کنونی را برطرف کرد.

وی نظارت بر مدیران حوزوی را مورد توجه قرار داد و گفت: اینگونه نیست که وقتی شخصی را به عنوان مدیر تعیین می‌کنند کاری به او نداشته باشند؛ رعایت احتیاط در مصرف سهم امام نیز از جمله اموری است که مدیران باید دقت فراوانی در آن داشته باشند.

استادی بیان داشت: آسیب‌شناسی فعالیت مدارس و مراکز حوزوی و نیز علل و عوامل بی‌اعتنایی برخی مردم نسبت به عالمان دینی هم ضرورت دارد؛ مدیران حوزوی باید تلاش کنند که حوزه‌ها همچنان از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف در همه مسائل بی‌نیاز و استقلال داشته باشند، این مورد هم جزء پیشنهاداتی است که مدیران به شورای عالی ارائه کرده‌اند و بسیار خوب است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نظرات امام خمینی(ره) و نیز مراجع تقلید مبنی بر ساده‌زیستی طلاب و روحانیون گفت: اساتید و مدیران باید ساده‌زیست باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول