اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارمندان نمونه چرام تجلیل شدند /تاکید فرماندار بر تسریع در رسیدگی به ارباب رجوع

فرماندار چرام بر تسریع کار مردم تاکید داشت و گفت: تسریع کار مردم، اولویت کارمندان چرام باشد.

کارمندان نمونه چرام تجلیل شدند /تاکید فرماندار بر تسریع در رسیدگی به ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام به مناسبت هفته دولت، صبح امروز از کارمندان نمونه اداره‌ها و نهادها توسط فرمانداری این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

علی‌رضا نیکروز در این مراسم که در مسجد جامع چرام برگزار شد، تکریم ارباب رجوع و خدمت بی‌منت را دو پایه و اساس خدمت به مردم دانست.

فرماندار چرام با قرائت بخشی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر این خطبه را برای کارمندان توجیه کرد و اظهار داشت: هفته کارمند بهانه‌ای است که بتوانیم از کارمندان خدوم و زحمتکش، انسان‌های پاک و بی‌آلایش تقدیر و تشکر کنیم.

وی کارکنان دولت را ستون اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: این عزیزان با تلاش شبانه‌روزی و بی‌ریا و بی‌وقفه خود در تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

این مسئول با اشاره به جایگاه کارمند در اسلام و با بیان اینکه این مسئولیت‌ها هدیه و امانت الهی هستند، خاطرنشان کرد: همه ما به واسطه این مسئولیتی که در اختیار ما گذاشته شده خداوند سبحان را شکرگزار هستیم چرا که فرصتی است تا اخلاص و پاکی خود را نشان دهیم.

نیکروز به فرمایشی از مولا علی (ع) اشاره داشت که « کارها به دست کارمندان راست و درست می‌شود» و با تاکید بر اینکه در ایام خاص، طول سال و مناسبت‌های مختلف از زحمات بی‌شائبه عزیزان خدمت‌گزار قدردانی کنیم، ابراز کرد: ما مسئولیت حل و فصل امور مردم را به دست داریم که این فرصت الهی شامل حال هر کسی نمی‌شود و این مصداق فرمایش رسول اکرم (ص) است که فرمودند « وقتی خداوند برای بنده‌ای خیر و نیکی بخواهد، حاجت مردم را در دست او قرار می‌دهد».

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با ذکر برخی از ویژگی‌های لازم برای یک کارمند، تقوای الهی را اولین و مهم‌ترین ویژگی برشمرد و یادآور شد: بعضی صندلی و پست‌ها، پستی می‌آورد و نباید اجازه دهیم مسئولیت‌های آنچنانی ایجاد لغزش به وجود آورد که اگر تقوای الهی را پیشه کنیم، در انجام مسئولیت‌های خود موفق خواهیم شد چرا که عمل به تقوا و تقوا داشتن در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید و سفارش واقع شده است.

وی با اشاره به کاردانی کارمندان و با اظهار تاسف از اینکه برخی از ما وقتی در سمت‌های اجرایی قرار می‌گیریم، بدون مطالعه و بدون کار کارشناسی اظهار نظر می‌کنیم، گفت: وقتی پیشنهادی را ارائه می‌دهند، باید توانایی‌های شخصی خود را سنجیده و با شرایط آن کار مقایسه کنیم که آیا از عهده آن برخواهیم آمد یا نه، که متاسفانه ما همه جوانب را گم کرده‌ایم.

فروتنی از دیگر ویژگی‌های یک کارمند بود که توسط فرماندار چرام بیان شد و ادامه داد: غرور کذب در اسلام مردود شده است آن‌گونه که امام علی (ع) به یکی از کارگزاران خود فرمود « پر و بال خود را در مقابل مردم بگستران و با آنان گشاده‌رویی کن و فروتن باش».

این مسئول بر تسریع کار مردم تاکید داشت و اضافه کرد: همواره این مهم توصیه مولا علی (ع) به استانداران و فرمانداران خود است که ما باید امورات مردم را تسریع کنیم، بعضی از مدیران متاسفانه موانعی را در امر خدمت‌گزاری به مردم به وجود می‌آورند.

گفتنی است در پایان این مراسم از 23 کارمند نمونه شهرستان چرام با اهداء لوح سپاس و هدیه، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/82002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول