اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

پارکبان‌های رشت آموزش حقوق شهروندی می‌بینند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نحوه برخورد با شهروندان را با اهمیت دانست و گفت: پارکبان‌های رشت آموزش حقوق شهروندی می‌بینند.

پارکبان‌های رشت آموزش حقوق شهروندی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان اظهار کرد: اداره‌های گیلان برای ارتقای حقوق شهروندی به صورت سالانه بازرسی می‌شوند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزش حقوق شهروندی در اداره‌های گیلان اشاره کرد و افزود: میز خدمت به منظور آگاه‌سازی حقوق شهروندان در اداره‌های استان ایجاد می‌شود.

پورعزیزی با بیان اینکه اداره‌ها در انجام خدمت‌رسانی به مردم با بعضی از قوانین و مصوبات دست و پاگیر مواجه هستند، تصریح کرد: اداره‌ها باید قوانین مذکور را به دبیرخانه کارگروه حقوق شهروندی اعلام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از برگزاری جلسه آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک هر دو ماه یکبار در استانداری خبر داد و تصریح کرد: نحوه برخورد با شهروندان بسیار حائز اهمیت است و پارکبانان رشت به این منظور آموزش حقوق شهروندی می‌بینند.

وی بر بهره‌گیری از طرح پیک مهر تاکید کرد و یادآور شد: کتاب برای مطالعه شهروندان در شبکه حمل و نقل گیلان توزیع شده است.

پورعزیزی با اشاره به ایجاد پیشخوان پیک مهر در سازمان‌های مختلف گیلان، اظهار کرد: کتاب‌های حقوق شهروندی در اداره‌های استان به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به اختصاص 75 هزار کتاب برای ایستگاه مطالعه در اداره‌های استان اشاره کرد و افزود: ایستگاه مطالعه در 9 پایگاه گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه 30 پایگاه مطالعه تا پایان امسال در اداره‌های گیلان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دانستنی‌های زندگی مربوط به حقوق شهروندی در ایستگاه‌های مطالعه عرضه می‌شود.

پورعزیزی آموزش را موجب ارتقای دانش اجتماعی خواند و اضافه کرد: آموزش می‌تواند افراد را در آسیب‌ها نجات دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان تمام فعالیت‌های کارگروه حقوق شهروندی را طبق قانون عنوان کرد و گفت: اقدام‌های مذکور طبق برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‌شود.

وی نیم درصد اعتبارات دستگاه‌ها را مربوط به امور فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 هزار و 548 نفر از مدیران و کارکنان اداره‌های گیلان آموزش حقوق شهروندی را گذراندند.

انتهای پیام/84001‌/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول