اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران:

رئیس جمهور در انتخاب وزرا مورد حمایت مجلس قرار گرفت/معرفی 3 وزیر مهرماه به مجلس

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب وزرا مورد حمایت مجلس قرار گرفت، گفت: سه وزیر باقی مانده دولت یازدهم مهرماه به مجلس معرفی می‌شوند.

رئیس جمهور در انتخاب وزرا مورد حمایت مجلس قرار گرفت/معرفی 3 وزیر مهرماه به مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم احمدی لاشکی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و پاسخگوی سئوالات آنان بود.

خبرنگاران سئوالات خود را در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی نیز مطرح کردند برخی از این سئوالات نیز در بحث جدا شدن غرب مازندران به عنوان استانی مستقل، افزایش دانشگاه‌های غیر دولتی، سهم خواهی نماینده‌های استان از استانداری، تحقیق و تفحص از استانداری، سرانجام انتخاب استاندار جدید و نیز در مجموع رفع نارسایی‌های مازندران و توسعه یافتگی این استان شمالی کشیده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در نخستین نشست مطبوعاتی خود بعد از انتخاب دبیری مجمع در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار داشت: وجود مشکلات اجتماعی دغدغه‌ای است که در سطح کشور نیز دیده می‌شود.

* اوقات فراغت نیازمند و برنامه‌ریزی

وی اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی در کشور و مازندران دانست و ادامه داد: سن اعتیاد در کشور روبه کاهش است و برای رفع آن باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی شود.

احمدی، آباد شدن قلیان‌سراها را معضلی اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای رفع معضلات اجتماعی باید برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه آمارهایی که ارائه می‌شود باید دقیق باشد، خاطرنشان کرد: مازندران در بحث انسجام خانواده رتبه برتر کشور را داشت اما بحث طلاق موضوعی چالشی در استان مطرح است.

* بی‌ثباتی مدیریت در مازندران و عدم برنامه‌ریزی

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در بحث انتخاب استاندار مازندران در دولت یازدهم گفت: بعد از انقلاب اسلامی 21 استاندار در مازندران عوض شد و عدم برنامه‌ریزی سبب شد تا ثبات مدیریتی در استان صورت نگیرد.

وی تغییر دولت‌ها در کشور را عاملی بر تغییر مدیران دانست و ادامه داد: هر دولت برای پیشبرد برنامه‌های خود دست به تحولاتی می‌زند تا آنجایی که می‌تواند با استفاده از مدیران قبلی شایسته سالاری را لحاظ می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث سهم خواهی نمایندگان مجلس از دولت واژه نازیبایی است، بیان داشت: مجلس به دنبال تعامل با دولت است.

وی افزود: نظر مجلس و نمانیدگان الزام نیست، بحث مشاوره مطرح است.

*روحانی و حمایت مجلس

احمدی یادآور شد: اینکه گفته شود نمایندگان به روحانی رای ندادند اشتباه است، در انتخاب وزرا روحانی مورد حمایت مجلس قرار گرفت.

وی ادامه داد: رای نیاوردن سه وزیر پیشنهادی در دولت یازدهم طبیعی است اما در تاریخ دیده نشد وزیری 246 رای اعتماد بیاورد.

احمدی لاشکی درباره طرح دو فوریتی است که سرپرست وزارتخانه‌ها نمی‌توانند در مدت سه ماهی که حکم سرپرستی دارند معاون و یا مدیران خود را تغییر دهند، خاطرنشان کرد: به گوش می‌رسد که رئیس جمهور مهر ماه سه وزیر خود را به مجلس پیشنهاد می‌کند.

وی افزود:کارنامه، توانمندی علمی و اجرایی و رویکرد سیاسی وزرای پیشنهادی از سوی مجلس بررسی می‌شود.

*واردات و کشاورزی مازندران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سئوالات خبرنگاران با محوریت کشاورزی و تغییر کاربری اراضی حاصل‌خیز مازندران گفت: واردات، محصولات کشاورزی شمال را فلج کرده است.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان‌های شمالی را خیانت دانست و ادامه داد: کشاورزان باید مورد حمایت دولت قرار گیرند تا انگیزه‌ای برای کار کشاورزی داشته باشند.

این نماینده مجلس در مازندران خاطرنشان کرد: از اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود معتقدیم که وزیر کشاورزی باید مازندرانی باشد.

*جدا شدن غرب مازندران

احمدی لاشکی با اعلام اینکه برای استان شدن غرب مازندران از ظرفیت دبیر مجمع نمایندگان به طور مطلق استفاده نمی‌کنم، تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت برای استان شدن غرب مازندران تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه می‌گوییم غرب و شرق مازندران یکی است و استان باید یکپارچه دیده شود در اجرا در حد شعار مانده است، گفت: 3.5 سال فرماندار چالوس بودم یکی از مدیران استانی حتی یکبار به اداره شهرستانی خود در رامسر بازدید نکرد.

* تحقیق و تفحص استانداری مازندران

احمدی حق مجلس را تحقیق و تفحص دانست و افزود: اما من در تحقیق و تفحص استانداری مازندران امضا نزدم، اینکار را باعث عقب ماندگی کار استان می‌دانستم.

وی ادامه داد: معتقدم سئوالات باید به طور شفاف از استاندار پرسیده شود.

دبیر مجمع نمانیدگان استان با بیان اینکه مازندران نیازمند استانداری با برنامه است، گفت: ما از وزیر کشور می‌خواهیم استاندار مازندران که انتخاب می‌کند بتواند در بحث کشاورزی، گردشگری، صنعتی، فرهنگی و ورزشی برنامه داشته باشد.

وی تعامل 12 نماینده مجلس در مازندران را عاملی برای توسعه یافتگی استان دانست و یادآور شد: موضوع توسعه یافتگی مازندران در سطح کلان باید پیگیری شود.

احمدی درباره وضعیت دانشگاه‌های مازندران گفت: مازندران دارای 48 مرکز علمی غیر انتفاعی است که رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مازندران از نظر تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به نسبت جمعیت رتبه آخر کشوری را دارد  این نیز به دلیل نبود دانشگاه‌های دولتی در این استان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه یک‌میلیون و 200 هزار صندلی ظرفیت دانشگاه‌های کشور است، بیان داشت: امسال 850  هزار نفر برای حضور در دانشگاه‌ها شرکت کردند و از این تعداد 71 درصد معادل 650 هزار نفر نیز انتخاب رشته کردند.

*مباحث اقتصادی و مسائل فرهنگی

احمدی با بحث مسائل فرهنگی پرداخت و یادآور شد: مباحث اقتصادی باعث شد تا از مسائل مهم فرهنگی دور شویم.

وی از سفر زودهنگام جنتی وزیر ارشاد به مازندران خبر داد و گفت: این وزیر در نظر دارد در بخش‌های مختلف از نیروهای علمی مازندران استفاده کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کارهای پژوهشی دبیران مجمع اعتباری جداگانه ندارند، گفت: دوست داریم کار پژوهشی انجام دهیم اما مرکز پژوهش‌های مجلس موظف به فعالیت‌های پژوهشی است.

*زیر ساخت‌های فرهنگی گردشگری

احمدی به مباحث گردشگری مازندران پرداخت و اظهار داشت: امکانات گردشگری ما نسبت به دنیا کمتر از 10 است.

وی افزود: از امکانات موجود تا 90 درصد استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت به فراهم شدن زیر ساخت‌های گردشگری در مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌ها مباحث فرهنگی و اجتماعی گردشگری مازندران است که باید لحاظ شود.

وی در بخش پایانی سخنانش استفاده از توانمند‌های اصحاب رسانه را در توسعه استان موثر دانست و خاطر نشان کرد: نمایندگان استان برای توسعه یافتگی باید از فردی نگری خارج شوند و به مسائل استانی توجه داشته باشند.

به گزارش فارس، در این نشست خبری بیش از سه ساعته زمان برای پاسخ به همه سئوالات خبرنگاران مقدور نبود و با پیشنهاد دبیر مجمع نمایندگان مجلس پاسخ برخی از سئوالات به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول